Firma Rossmann otrzymała tytuł "Digital Leader of The Year 2016" za wdrożenie nowoczesnego rozwiązania e-commerce dla swoich klientów.
Rossmanna wyróżniono w kategorii "korporacja" za system e-commerce dla 1140 sklepów w całej Polsce. Ze względu na skalę i zastosowane rozwiązania technologiczne, jest to najbardziej zaawansowane przedsięwzięcie tego typu w Polsce.
Stworzony przez naszą firmę system wytycza nowe trendy w handlu internetowym łącząc świat on-line z off-line. Znacznie ułatwia zakupy klientom, którzy składają swoje zamówienie poprzez stronę www.rossmann.pl, a następnie mogą je odebrać w dowolnej drogerii stacjonarnej, w czasie nie dłuższym niż 3 godziny. Całość (od planowania do wdrożenia projektu) została zrealizowana przez Centrum Technologiczne Rossmanna.
Po raz pierwszy statuetki przyznawano podczas dorocznej konferencji CIONET Polska „What’s Next”, organizowanej w Warszawie przez CIONET Polska. Jury, złożone z autorytetów świata biznesu, nagrodziło projekty odznaczające się wysoką jakością, szerokim zakresem wdrożenia oraz pozytywnie wpływające na wizerunek firmy. Wyróżnienia otrzymały również: AmRest (za projekty dla KFC i Pizza Hut w Polsce), BEST S.A – w kategorii MSP, TAURON Polska Energia, PKO BP - sektor publiczny oraz Orange Polska - korporacje.
– Wśród wyzwań jakie stawialiśmy sobie w trakcie tworzenia tego rozwiązania było m.in. takie zaprojektowanie architektury informatycznej, aby wszystkie procesy biznesowe działały automatycznie. Chodzi o zmiany w asortymencie, cenach, promocjach, czy zamówieniach. Celem biznesowym naszego e-commerce była wizualna prezentacja asortymentu w drogerii internetowej, która umożliwia poznanie oferty i złożenia zamówienia metodą click & collect. Następnie klient odbiera zamówienie w ciągu trzech godzin, w dowolnej wybranej przez siebie drogerii w Polsce – wyjaśnia Marek Kłos, Kierownik Centrum Technologicznego Rossmanna, który odebrał przyznaną statuetkę.
Cały system e-commerce to około 30 zintegrowanych systemów. Podstawą jest drogeria internetowa, którą można oglądać w dwóch wersjach: klasycznej, gdzie wyświetlają się poszczególne produkty i w formie mapy 3D, odzwierciedlającej sklepowe półki Rossmanna z podziałem na poszczególne kategorie produktowe. Kolejne to m.in.:
- wykorzystanie koncepcji omnichannel i digital transformation poprzez spójny przekaz oferty, komunikatów reklamowych i promocyjnych;
- wykorzystanie urządzeń mobilnych w sklepach do kontroli statusów zamówień.
Rozwiązanie zostało wdrożone w lipcu 2016 r. Każdy nowo otwierany sklep Rossmanna jest automatycznie włączany do systemu.
Konferencja i konkurs są organizowane przez CIONET Polska, niezależną społeczność kadry zarządzającej obszarem cyfrowym w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych, liczącą ponad 360 szefów działów IT, którzy reprezentują wszystkie sektory rynku.
dostarczył infoWire.pl