Specjalna edycja raportu Trendy w Smakach® z okazji 125-lecia powstania firmy McCormick
Publikowany raz w roku raport ekspertów McCormick i Kamis opisuje pięć najważniejszych trendów kulinarnych oraz kilkanaście smaków, które mają szansę zdobyć ogromną popularność wśród konsumentów w nadchodzących latach. Trendy publikowane są w USA od 2000 r., zaś w Polsce od 2013 r. Tegoroczna edycja raportu stawia sobie za cel opisanie zmian trendów kulinarnych będących efektem bezprecedensowej łatwości nawiązywania kontaktów międzyludzkich w dzisiejszym zglobalizowanym świecie.
Jednym z takich trendów jest coraz większa fascynacja chili. „Gdziekolwiek nie spojrzeć, ludzie coraz bardziej doceniają całą gamę smaków i ostrości, których dostarcza im chili. Polacy coraz częściej podróżują i poznają kuchnie z całego świata, z których zapamiętują najciekawsze składniki i dania. Można powiedzieć, że Polacy dali się zarazić obsesją chili. Coraz chętniej sięgamy po ostre przyprawy, mieszanki przyprawowe oraz pikantne składniki dań takie jak papryczki Jalapeno czy pieprz Cayenne.”-powiedziała Magdalena Bartoszewicz – PR Manager Kamis.
Nowe trendy i dodatki kulinarne uwzględnione w raporcie Trendy w Smakach 2014, przygotowanym przez McCormick i Kamis, są zapowiedzią tego, co będzie dominować w menu na całym świecie w najbliższych miesiącach:
5 NAJWAŻNIEJSZYCH TRENDÓW
1. Obsesja chili: miłośnicy jedzenia na całym świecie poszukują mocnych smakowych wrażeń.
2. Masala na nowo: nareszcie nadeszło 5 minut kuchni indyjskiej – koniec z ograniczającą tradycją, czas na interpretacje na miarę nowoczesności.
3. Kompaktowość w kuchni: entuzjaści gotowania w miejskich kuchniach udowadniają, że w małych przestrzeniach również można wyczarować wielkie smaki, wykorzystując do maksimum dostępne zasoby.
4. Meksykańska ofensywa: meksykańskie potrawy i składniki zdobywają światowe stoły – w każdym zakątku świata konsumenci odkrywają nowe aspekty tych smacznych, a jednocześnie zwyczajnych potraw.
5. Brazylia wchodzi do gry: uwaga świata kieruje się coraz częściej w stronę kuchni brazylijskiej, a to z powodu uosabianych przez nią kuszących połączeń wpływów globalnych i narodowych.
5 NAJWAŻNIEJSZYCH DODATKÓW SMAKOWYCH
1. Aji Amarillo: pikantne żółte chili z Peru o odważnym, owocowym smaku.
2. Kaszmirska masala: często domowej roboty mieszanka przypraw z Indii Północnych, w której skład wchodzi kumin, kardamon, cynamon, czarny pieprz, goździki i imbir.
3. Herbata: już nie tylko do popijania – ten naturalny składnik coraz częściej stosowany jest w mieszankach przypraw, bulionach i marynatach.
4. Sos chamoy: towyjątkowe połączenie przypraw pochodzące z Meksyku, sos sporządzony z moreli, limonek, chili i przypraw zdobywa coraz większą popularność w USA.
5. Mąka z manioku: znana też po prostu jako maniok lub tapioka – bezglutenowa alternatywa dla zwykłej mąki, a zarazem podstawowy produkt kuchni brazylijskiej, ceniona za różnorodność zastosowań.
Aby zapoznać się z kolejnymi 12 dodatkami smakowymi uwzględnionymi w raporcie, wejdź na: https://www.facebook.com/KamisZycieZeSmakiemlub www.FlavorofTogether.com.
SMAK, KTÓRY ŁĄCZY
Z okazji 125-lecia McCormick i Kamis zapowiadają uruchomienie programu charytatywnego „SMAK, KTÓRY ŁĄCZY”. Marki zapraszają swoich konsumentów do dzielenia się opowieściami wokół smaku. Za każdą opowieść udostępnioną na stronie akcji: www.FlavorofTogether.com bądź na oficjalnym profilu marek w mediach społecznościowych firmy przekaże jednego dolara, z kwoty 1,25 miliona dolarów, na rzecz międzynarodowej organizacji charytatywnej United Way. W Polsce Kamis będzie wspierał partnera United Way – Banki Żywności, które zajmują się zbieraniem żywności dla potrzebujących.
Trendy w Smakach
Od 2000 roku w McCormick realizowany jest program Trendy w Smakach, pionierski projekt mający na celu wychwytywanie nowych trendów kulinarnych na świecie i będący wyrazem naszej pasji do smaków. Pierwszy polski raport Trendy w Smakach został ogłoszony przez markę Kamis w 2013 roku. Ten ogromnie wyczekiwany przez wszystkich doroczny raport jest siłą napędową procesu budowania innowacyjności w branży spożywczej. Raport Trendy w smakach oddziałuje na sposób postrzegania kuchni we wszystkich zakątkach świata. Więcej informacji można znaleźć na stroniehttps://www.facebook.com/KamisZycieZeSmakiem lub www.kamis.pl.
Kamis
Jest to wiodąca marka na rynku przypraw, mieszanek i musztard w Polsce, znana z niepowtarzalnego smaku i wysokiej jakości produktów. Marka powstała w 1991 roku i od tego czasu zyskała zaufanie konsumentów. Kamis stał się synonimem kategorii przypraw w Polsce, koncentrując się na innowacyjności, jak również łamiąc stereotypy w myśleniu o przyprawach i gotowaniu. Od 2011 roku Kamis jest wiodącą marką McCormick w Polsce. Więcej przepisów i kulinarnych inspiracji można znaleźć na stronie www.kamis.pl lub na oficjalnym profilu marki na portalu Facebook https://www.facebook.com/KamisZycieZeSmakiem
McCormick
McCormick & Company, Incorporated to globalny lider branży przypraw z rocznym obrotem w wysokości 4 mld USD. Firma do dziś kontynuuje tradycję, prowadząc działalność związaną z produkcją i dystrybucją przypraw, mieszanek ziołowych, dodatków smakowych i innych produktów dla branży spożywczej – sklepów detalicznych, producentów żywności i przedsiębiorstw gastronomicznych – w ponad 110 krajach. Od dnia założenia przedsiębiorstwa w 1889 roku w Baltimore w stanie Maryland przez Willoughbiego M. McCormicka firma wykazuje silne przywiązanie do idei szacunku dla lokalnej społeczności i ochrony przyrody. Wcielane przez lata w życie wartości etycznego działania, pracy zespołowej, wydajności, innowacyjności oraz troski o pracowników stały się fundamentem silnej globalnej pozycji i pozytywnego oddziaływania na środowisko, społeczność oraz pracowników. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mccormickcorporation.com.