Co druga Polka lubi napić się piwa – tak wynika z raportu Instytutu Badania Opinii Homo Homini przygotowanego na zlecenie Browaru Amber.
Z ogólnopolskiego badania na temat spożycia piwa w Polsce wynika, że 56 procent Polek pije piwo, co piąta z nich pije piwo przynajmniej raz w tygodniu. Taka zmiana w upodobaniach Pań możliwa była, między innymi, dzięki regionalnym browarom, które warząc piwo postawiły przede wszystkim na różnorodność i smak.
W jakich okolicznościach kobiety najchętniej sięgają po piwo? Zdecydowana większość Pań (67,5%) najczęściej pije piwo u siebie w domu. Jest to cecha wspólna, niezależna od miejsca zamieszkania, wykształcenia, wieku, czy zarobków. W tym przypadku kobiety są bardzo podobne do mężczyzn. Ponad 70 procent panów deklaruje, że dom jest miejscem, w którym najczęściej sięgają po złocisty trunek.
Poza domem Polacy najchętniej piją piwo na świeżym powietrzu, w barach i restauracjach oraz u znajomych. Zdecydowanie najrzadziej sięgamy po piwo przy okazji imprez – deklaruje tak zaledwie 6,1 procenta badanych.
Zarówno panie jak i panowie najczęściej nie potrzebują okazji, by napić się piwa. Sięgają po piwo bez szczególnego powodu, bo mają na to ochotę (35,1%) lub podczas spotkania ze znajomymi (35,1%), dla prawie 15 procent piwo jest napojem, który pije się po pracy.
Zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn smak i gust odgrywa decydującą rolę przy wyborze piwa, na drugim miejscu znalazło się przywiązanie do konkretnej marki, trzecim w kolejności czynnikiem jest cena (16,3%).