13 maja w Urzędzie Miasta Gdańska odbyło się oficjalne wręczenie nagród dla najlepszych restauratorów - laureatów plebiscytu „Korona Smakosza”. W sumie wyróżniono 9 lokali, na które mieszkańcy Gdańska oddali 1800 głosów. Organizatorem plebiscytu przeprowadzonego w ramach akcji ,,Rozsmakuj się w Gdańsku – weekend za pół ceny” jest MAKRO Cash & Carry Polska, sieć wielkopowierzchniowych hurtowni. Patronat nad akcją objął Paweł Adamowicz, Prezydent Miasta Gdańska.
W konkursie zwyciężyły:
- w kategorii ,,Wystrój lokalu“ - Cafe Mon Balzac,
- w kategorii ,,Jakość obsługi“- Cafe Factotum,
- w kategorii ,,Smak potraw“ – Restauracja Kresowa,
- w kategorii ,,Atmosfera“ – W Starym Kadrze,
- w kategorii ,,Lokal na spotkania z przyjaciółmi“ – Bar Pod Rybą,
- w kategorii ,,Lokal na rodzinny obiad” – Pyra Bar,
- w kategorii ,,Lokal na romantyczny wieczór“ – New Konsai Sushi,
- w kategorii ,,Lokal na lunch“ – Jadalnia Pod Zielonym Smokiem,
- w kategorii „Lokal z najlepszą relacją cena–jakość” – Why Not
Zwycięskie lokale otrzymały specjalnie zaprojektowaną statuetkę ,,Koronę Smakosza” oraz bony do zrealizowania w hali MAKRO w Gdańsku. Oficjalne rozdanie nagród odbyło się 13 maja w Urzędzie Miasta Gdańska. Celem plebiscytu była promocja gdańskich lokali gastronomicznych oraz wyłonienie tych, które cieszą się największym powodzeniem wśród mieszkańców.
Akcja „Rozsmakuj się w Gdańsku – weekend za pół ceny” w ramach, której odbywa się plebiscyt „Korona Smakosza”, jest organizowana przez Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta. Partnerem głównym wydarzenia jest firma MAKRO Cash & Carry Polska. Inicjatywę wspierają również liczne restauracje i instytucje kultury usytuowane w obrębie Głównego Miasta.
Więcej informacji o plebiscycie dostępnych na stronie: www.koronasmakosza.pl oraz www.gdansk.pl/rozsmakujsie
MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku; posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl
METRO Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada około 700 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 120 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w 2012 roku sprzedaż na poziomie około 32 mld euro. METRO Cash & Carry jest działem sprzedaży METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W 2012 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 67 mld euro. Firma zatrudnia około 280 tysięcy pracowników i obsługuje ponad 2200 hal w 32 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm, które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt. Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji na: www.metrogroup.de.