Anna Starmach i Tomasz Jakubiak, ambasadorzy akcji „Im więcej jesz, tym bardziej pomagasz” odwiedzili SOS Wioskę Dziecięcą w Siedlcach. Mistrzowie gotowania pojawili się na specjalne zaproszenie mieszkającego w wiosce Dominika, który marzy o tym, by zostać kucharzem. Wizyta miała na celu także promocję siódmej edycji akcji „Im więcej jesz, tym bardziej pomagasz”. Tegoroczna akcja odbędzie się w najbliższą niedzielę 28.02.16, a jej zwieńczeniem będzie kolacja charytatywna w hotelu Marriott w Warszawie.
„Dominika poznałem podczas warsztatów kulinarnych, które kiedyś prowadziłem dla dzieci w wiosce. Chłopiec był bardzo odważny i powiedział mi, że bardzo chciałby choć przez jeden dzień popracować ze mną w kuchni, w mojej restauracji. Zaprosiłem go tam i wiem, że to było cenne doświadczenie. A teraz on zaprosił mnie do gotowania u siebie w domu. To będzie specjalny przepis Dominika i jego mamy SOS Wioli - udka a la chudy” - mówi Tomasz Jakubiak.
Wizyta w warszawskiej restauracji była dla Dominika wielkim przeżyciem: próbował produktów, których nigdy wcześniej nie jadł (ostrygi to nie jest jego ulubione danie) i mógł gotować pod okiem wybitnego szefa kuchni. Praca w restauracji utwierdziła go w przekonaniu, że chce zostać kucharzem.
„Dzieci, które trafiają pod opiekę naszego Stowarzyszenia, to dzieci, które w swym krótkim życiu przeżyły naprawdę wiele. Najczęściej brakuje im pewności siebie i wiary we własne możliwości, a takie spotkania i takie odwiedziny to dla nich wielki skarb” - mówi mama SOS Wiola.
Anna Starmach, druga z ambasadorek akcji „Im więcej jesz, tym bardziej pomagasz”, znawczyni kuchni i krytyk kulinarny, także poznała jedną z podopiecznych Stowarzyszenia, która bardzo lubi gotować. Z Wiktorią, ze świetlicy w Nowakach, Ania pozowała podczas wspólnej sesji do kalendarza SOS.
„Nie wiem, czy Wiktoria w przyszłości będzie gotować, może będzie chciała tańczyć, śpiewać, a może grać w teatrze. Najważniejsze jednak, by miała taką możliwość. A pomoc Stowarzyszenia i pomoc ludzi dobrej woli może jej i wielu innym dzieciom to zagwarantować. Dlatego tu dziś jestem.”- powiedziała Anna Starmach.
W akcji „Im więcej jesz, tym bardziej pomagasz” może wziąć udział każdy. Wystarczy 28 lutego odwiedzić w swojej okolicy restaurację, której nazwa i adres znajduje się na stronie www.wioskisos.org, zamówić niedzielny obiad lub kolację, a właściciele lokalu przekażą dzieciom, podopiecznym SOS, 10% swojego obrotu.
Tegoroczna edycja akcji jest niezwykła, bo jej finałem będzie charytatywna kolacja w hotelu Marriott w Warszawie. Specjalnie dla gości będą gotować znani kucharze z całej Polski: Grzegorz Łapanowski, Anna Starmach, Gosia Molska, Tomasz Purol, Michał Kuter, Paweł Oszczyk, Paweł Mieszała, Tomasz Deker, Patryk Dziamski, Krzysztof Kopciński, szefowie kuchni Hotelu Marriott oraz pomysłodawca i ambasador akcji Tomasz Jakubiak - a wszystko z myślą o porzuconych i osieroconych dzieciach. Podczas wieczoru będzie można także obejrzeć specjalny pokaz jednego z odcinków programu „Efekt Domina”, poświęconego SOS Wioskom Dziecięcym, który zapowie autorka cyklu, Ambasadorka SOS Dominika Kulczyk.
Dla gości zaśpiewa Ambasadorka SOS Natalia Kukulska przy akompaniamencie Adama Sztaby, a podopieczni SOS wystawią przedstawienie pt: "Czerwony Kapturek".
Kolacja Charytatywna to część akcji „Im więcej jesz, tym bardziej pomagasz”, której celem jest zebranie funduszy na rzecz opuszczonych i osieroconych dzieci podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych.
By wspomóc dzieci, wystarczy kupić bilet na stronie ebilet.pl w cenie 200 zł. Jeden bilet upoważnia do udziału w Kolacji Charytatywnej jedną osobę.
Kup Bilet: https://www.ebilet.pl/szukaj.php?t=t&tid=19702
W akcji można także wziąć udział wybierając lokal na www.wioskisoso.org.
Patronat medialny nad akcją „Im więcej jesz tym bardziej pomagasz” objął portal naszemiasto.pl i Radio Kolor.
Wszystkie zaangażowane w organizację firmy i osoby działają pro bono na rzecz SOS Wiosek Dziecięcych. Produkty niezbędne do przygotowania kolacji zapewniła firma Kaufland, strategiczny partner SOS Wiosek Dziecięcych, oraz firmy: Baziółka, FARUTEX Sp. z o.o., Zakład Przetwórstwa Dziczyzny Elite, właściciel marki "Dziki Trop", Gospodarstwo Rybackie "Mikołajki" Sp. z o.o., Prymat Sp. z o.o. oraz Drób-Valdi.
dostarczył infoWire.pl