Smart Cities Council (Rada Inteligentnych Miast), koalicja mająca na celu promowanie inteligentnego rozwoju miast oraz innowacji, ogłasza globalną współpracę z MasterCard. Partnerstwo oznacza punkt zwrotny w opracowywaniu nowatorskich platform przetwarzania transakcji cyfrowych dla władz, przedsiębiorstw i obywateli miast. Latem 2013 przewodnik testowano wśród dobrze rokujących miast północnoamerykańskich, tj. w Baltimore, Dallas, Green Bay, Hartford i Orlando.
Jako Globalny Partner Smart Cities Council, firma MasterCard będzie współpracowała z doradcami i członkami rady, w celu zapewnienia miastom lepszych oraz bezpieczniejszych metod płatności.
- Jesteśmy pasjonatami innowacji i stale poszukujemy możliwości rozwoju. Testujemy bezpieczne, proste i inteligentne kanały płatniczeoraz rozwiązania cyfrowe. Przystąpienie do Smart Cities Council, która współpracuje z najbardziej postępowymi przedsiębiorstwami, autorytetami i miastami na całym świecie to najlepszy sposób, aby to osiągnąć – powiedział Emmanuel Petit, General Manager Government & Public Sector w MasterCard Europe.
Technologia jest jednym z największych czynników zmian w trwającej obecnie transformacji funkcji finansowych. Płatności elektroniczne zwiększają wygodę, bezpieczeństwo i przejrzystość, przyczyniając się jednocześnie do redukcji kosztów administracyjnych.
Firma MasterCard będzie miała również swój wkład w przygotowanie przewodnika (Readiness Guide) Smart Cities Council, który jest podręcznikiem wyznaczającym kompleksową wizję współpracy między miastami do roku 2030. Wyznacza cele i kierunki ich rozwoju. Brana jest tu pod uwagę poprawa warunków mieszkaniowych, funkcjonalności i równowagi miast na świecie. Przewodnik ten stanowi wspólne i kompleksowe źródło użytecznej wiedzy, obejmujące: szczegółową mapę drogową, neutralne pod względem dostawców rekomendacje technologiczne oraz oceny i analizy przypadków, które pomogą w rozwoju inteligentnego miasta.
- Wkład firmy MasterCard może okazać się bezcenny, ponieważ pracuje ona nad zapewnieniem coraz lepszych i bezpieczniejszych metod płatności. Opracowuje też nowe sposoby wsparcia rozwoju strategii cyfrowej miast, napędzania lokalnego biznesu, zwiększania zadowolenia obywateli i zmniejszania kosztów – zauważył Jesse Berst, Smart Cities Council Founding Chairman.
- Jesteśmy dumni, że nasza firma może przyczyniać się do wzrostu oraz rozwoju inteligentnych miast. Poszukiwanie coraz to nowych rozwiązań, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie milionom ludzi na całym świecie jest wpisane w naszą działalność. Wierzymy, że współpraca ze Smart Cities Council będzie kolejnym krokiem na drodze rozwoju nowoczesnych form płatności – powiedział Michał Skowronek, Dyrektor Generalny na Polskę, Ukrainę, Czechy i Słowację w MasterCard Europe.
Spółka MasterCard jest jednym z 20 Partnerów Smart Cities Council, oferujących liderom miast narzędzia i zasoby do planowania, finansowania i wykorzystania nowatorskich technologii.
Aktualnie wiodącymi partnerami globalnymi Smart Cities Council są: Alstom, AT&T, Bechtel, Cisco, Electricite de France, General Electric, IBM, Itron, MasterCard, Microsoft, National Grid, Qualcomm i S&C Electric. Partnerami stowarzyszonymi inteligentnych miast są: ABB, Alphinat, Grid2020, Invensys, MaxWest, Opower, SunGard Public Sectori Zipcar.
Przewodnik jest dostępny do pobrania za darmo na stronie: www.SmartCitiesCouncil.com
O Smart CitiesCouncil
W skład Smart CitiesCouncil (Rady Inteligentnych Miast) wchodzą najwięksi eksperci i wiodące globalne firmy z sektora inteligentnych technologii pełniące funkcję doradców i zasobów. Celem Rady jest przyspieszenie rozwoju inteligentnych miast na całym świecie poprzez zapewnienie liderom miast dostępu do konsultacji technologicznych, narzędzi finansowych, ram regulacyjnych, kampanii wizerunkowych oraz poparcia. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.smartcitiescouncil.com.
O MasterCardWorldwide:
MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na CashlessPioneers Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau.