Użytkownicy portalu Sleeping in Airports oceniali lotniska według czterech podstawowych kryteriów: komfortu wypoczynku, udogodnień dla podróżnych, czystości oraz jakości obsługi. Ranking układany jest według liczby głosów podróżnych oddawanych na poszczególne porty lotnicze od listopada 2014 do końca września 2015 r.
Warszawski port doceniony został m.in. za miłą i pomocną obsługę, doskonałe oznakowanie terminala oraz darmowy i nielimitowany dostęp do internetu. Dodatkowym plusem jest wiele gniazdek elektrycznych dostępnych dla pasażerów, a także całodobowe restauracje i bary i atrakcyjne place zabaw dla dzieci.
- Po otwarciu nowej części terminala Lotnisko Chopina zdecydowanie zmieniło się na lepsze. Darmowe wifi, szeroki wybór restauracji i barów, ekologiczna żywność - teraz jest tu wszystko czego potrzebuję podczas podróży - napisał w ankiecie jeden z pasażerów. Inni podkreślali dobre położenie lotniska blisko centrum miasta i to, że łatwo się do niego dostać komunikacją publiczną.
Czytelnicy i autorzy raportu zwrócili uwagę, że wraz ze wzrostem ruchu lotniczego i częstotliwości odbywanych podróży rośnie jakość obsługi pasażerów na lotniskach. - Lotniska w Europie stają się coraz bardziej przyjazne dla osób, które czekając na przesiadkę potrzebują się zdrzemnąć. Obsługa traktuje to zupełnie normalnie i akceptuje bez żadnych zastrzeżeń – piszą autorzy raportu.
Pierwsze miejsce w kategorii lotnisk europejskich zdobyło lotnisko w Monachium, nieznacznie wyprzedzając Helsinki i Zurych. W najlepszej dziesiątce znalazły się również lotniska w: Porto, Tallinie, Amsterdamie, Atenach, Sztokholmie i Wiedniu. Na świecie zwyciężył port lotniczy Changi w Singapurze.
Lotnisko Chopina w Warszawie już po raz drugi znalazło się w czołówce najlepszych lotnisk w Europie. Poprzednio wyróżnione zostało w ten sposób w 2013 r.