Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-09-07

A A A POLEĆ DRUKUJ

MSW, Poczta Polska i Policja ostrzegają przed oszustami

- Z inicjatywy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych przygotowaliśmy specjalne materiały, które za pośrednictwem Poczty Polskiej trafią do osób starszych. Jest to dostępny w placówkach pocztowych plakat oraz ulotka informujące o działaniach przestępców – powiedział Grzegorz Karpiński, wiceminister spraw wewnętrznych podczas konferencji ingerującej wspólną akcję MSW, Policji i Poczty Polskiej. Jej celem jest ostrzeżenie przed kradzieżami „na wnuczka” i „na policjanta”.

W toruńskiej placówce Poczty Polskiej odbyła się dziś konferencja inaugurująca kampanię informacyjną, przestrzegającą seniorów przed oszustami działającymi metodami „na wnuczka” i „na policjanta”. W spotkaniu wzięli udział wiceminister Grzegorz Karpiński, Dyrektor Regionu Sieci Bydgoszcz Poczty Polskiej Katarzyna Wieniecka oraz Komendant Miejski Policji w Toruniu insp. Antoni Stramek.

Wiceszef MSW poinformował, że Ministerstwo, Policja i Poczta Polska, w ramach działań profilaktycznych, podpisały specjalne porozumienie. Opracowując akcję informacyjną, MSW z pomocą Komendy Stołecznej Policji, przygotowało 4,5 tys. plakatów i 225 tys. ulotek dotyczących metod „na wnuczka” i „na policjanta”.

Materiały zostały przekazane do 4 500 placówek pocztowych w całym kraju (po 1 plakacie i 50 ulotek na placówkę). Plakaty są eksponowane w widocznych miejscach na terenie obiektów, a ulotki rozdawane przez pracowników poczty starszym osobom.

– Coraz więcej osób ma świadomość tego, w jaki sposób działają sprawcy oszustw i jak nie stać się ich ofiarą. Przestępcy nie pozostają jednak w tyle i modyfikują swoje działania. W ostatnim czasie często wykorzystywaną przez nich metodą jest tzw. kradzież „na policjanta”. Sprawcy wykorzystują zaufanie społeczeństwa do funkcjonariuszy Policji i wyłudzają pieniądze od osób starszych – ostrzegł wiceminister Grzegorz Karpiński.

Dodał, że statystycznie w trakcie jednego przestępstwa, ofiary oszustw „na wnuczka” lub „na policjanta” tracą ponad 11 tys. złotych.

Najwyższa strata poniesiona do tej pory sięgnęła kwoty 370 tys. złotych – powiedział podczas konferencji wiceminister Grzegorz Karpiński.

Poczta Polska jako operator narodowy zawsze wspiera akcje, które dotyczą dbałości o bezpieczeństwo swoich klientów. Jesteśmy instytucją zaufania publicznego a nasz unikalny kontakt z klientem pozwala lepiej niż innym rozpoznawać ich potrzeby i dostrzegać ewentualne zagrożenia. Pocztowcy niejednokrotnie udowodnili, że los ich klientów nie jest im obojętny. Sami często przyczyniali się do wykrywania przestępstw przeciwko mieniu osób starszych – powiedziała Katarzyna Wieniecka, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Bydgoszczy.

Wiceszef MSW podkreślił, że w przypadku tego rodzaju przestępstw, najskuteczniejsza jest profilaktyka.

Zwracam się również z apelem do rodzin i opiekunów osób starszych, aby poinformowały swoich bliskich, że Policja nigdy nie prosi o pieniądze na prowadzenie swoich działań. To najprostszy i najskuteczniejszy sposób, aby uchronić je przed ryzykiem utraty oszczędności – podkreślił wiceminister Grzegorz Karpiński.

Policja stale informuje o zagrożeniu, na jakie oszuści narażają osoby starsze. Z policyjnych informacji wynika, że coraz więcej osób jest świadomych zagrożenia. Dzięki temu coraz częściej przestępcom nie udaje się oszukać kolejnych osób, do których telefonują i usiłują wyłudzić pieniądze. W pierwszym półroczu 2015 roku policjanci odnotowali 1 572 próby wyłudzenia pieniędzy tą metodą. W ponad tysiącu zakończyło się to na usiłowaniu. Dokonano 562 oszustw, w tym „na policjanta” – 401, a „na wnuczka” – 161. Łączne straty wyniosły ponad 17,5 mln. Złotych. Zatrzymano 137 sprawców.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS