· Wspierana przez DHL Express Susie Goodall przybyła już do australijskiej zatoki Storm Bay jachtem "DHL Starlight"
· Od 1 lipca, czyli dnia rozpoczęcia samotnego, nieprzerwanego rejsu dookoła świata, przepłynęła już przez Atlantyk i Ocean Indyjski ponad 14 500 mil morskich
· Susie Goodall jest jedyną kobietą i jednocześnie najmłodszą zawodniczką spośród 8 żeglarzy, którzy próbują odbyć podróż bez udziału nowoczesnego sprzętu i zewnętrznej pomocy
Przybycie do zatoki nastąpiło po kilku wyczerpujących tygodniach, kiedy to Susie przeżyła groźny sztorm z bardzo silnym wiatrem i 13-metrowymi falami. Żeglarka podjęła decyzję o wyruszeniu na zachód, co doprowadziło ją do trzykrotnego przekroczenia przylądka Leeuwin. Jak powiedziała, było to "kilka strasznych dni" spędzonych w jednych z najgorszych warunków, w jakich pływała. Była zdumiona, że mimo kilku groźnych sytuacji jacht się nie wywrócił. Mimo że Susie stanęła w ciągu czterech ostatnich miesięcy przed kilkoma trudnymi wyzwaniami, cały czas wykazywała się niezwykłą siłą charakteru i umiejętnością działania. Jest dla nas wszystkich w DHL Express inspiracją i z niecierpliwością oczekujemy jej powrotu do Les Sables w przyszłym roku. Do tego czasu będziemy śledzić jej nadajnik i trzymać za nią kciuki, gdy będzie wyruszała w kolejny etap podróży – powiedział Ken Allen, CEO DHL Express.
Półmetek podróży
Przy bramie Storm Bay Susie spędziła czas w dobrym nastroju, rozmawiając z organizatorami wyścigów, mediami i przedstawicielami DHL Express Australia, którzy przybyli ją przywitać. To wspaniale, że udało mi się już odbyć połowę drogi dookoła świata - powiedziała Susie. Miałam ciężkie kilka tygodni, szczególnie po uderzeniu we mnie silnego sztormu, w którym złamał się mój wiatromierz, przez co musiałam sterować łodzią ręcznie przez ponad dziesięć godzin, w 13-metrowych falach. Na szczęście DHL Starlight radzi sobie naprawdę dobrze, za wyjątkiem kilku małych nieszczelności, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że przepłynęłam już ponad 14 000 mil! Teraz czeka mnie podróż przez Morze Tasmańskie i oczywiście liczę na to, że Ocean Spokojny rzeczywiście okaże się spokojny i zaoferuje mi niebieskie niebo i doskonałe warunki – żartowała.
Firmie DHL Express udaje się utrzymywać stały kontakt z Susie podczas wyścigu poprzez sieć łączności radiowej o wysokiej częstotliwości. Dzięki stacjom w Hiszpanii, RPA, Australii, Nowej Zelandii, Chile i Argentynie, DHL cały czas będzie wspierać Susie podczas wyścigu. Podróżniczka przekroczy teraz południowy Pacyfik i okrąży przylądek Horn, a następnie skieruje się w stronę Oceanu Atlantyckiego i z powrotem do Les Sables d'Olonne we Francji, gdzie zakończy wyścig Golden Global Race.
Aby śledzić na bieżąco podróż Susie, odwiedź stronę:
discover.dhl.com
Informacja prasowa oraz więcej informacji znajduje się na stronie:
https://www.logistics.dhl/pl-pl/home/prasa.html
DHL – Globalna firma logistyczna
DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Sieć oddziałów DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 360 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.
DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2017 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 60 miliardów euro.
Susie Goodall Racing
Urodzona w Wielkiej Brytanii Susie Goodall jest jedyną kobietą i najmłodszą uczestniczką wyścigu Golden Globe w 2018 r., podczas którego uczestnicy samotnie opływają świat bez zawijania do portów.
Susie zaczęła żeglować razem z rodziną w wieku trzech lat i zawsze marzyła o opłynięciu kuli ziemskiej. Jest prawdziwą żeglarką, która pracowała w branży jako instruktor i uczestniczyła w wyprawach od Grenlandii po Karaiby.
Chociaż Susie zna historię pierwszych regat, o regatach Golden Globe Race 2018 usłyszała od znajomego. Po wpisaniu się na listę uczestników i akceptacji przez organizatorów, rozpoczęła planowanie i przygotowywanie się do wyścigu.
Ostatnie dwa lata Susie spędziła na przygotowaniach do Golden Globe Race, między innymi pokonując samotnie ponad 8000 mil, aby poznać jacht i dowiedzieć się, jak najlepiej przygotować się do samotnego rejsu dookoła świata. Jej jacht typu Rustler 36 przeszedł gruntowną modernizację, która sprawiła, że jest gotowy do regat. Modernizacja polegała na zapewnieniu wodoszczelności jednostki, przygotowaniu jej na warunki Oceanu Południowego oraz objęła wymianę wszystkich przepustów i odpływników, zainstalowanie solidnej osłony pokładu, nowego silnika oraz grodzi zderzeniowej i drugiej grodzi wodoszczelnej.
Golden Globe Race – Powrót do "złotego wieku" samotnego żeglowania
Tak jak pierwsze regaty Sunday Times zorganizowane w latach 1968/69, regaty Golden Globe Race mają bardzo proste zasady. Uczestnicy wyruszyli 1 lipca 2018 r. z Les Sables’ d’Olonne we Francji i płyną samotnie, bez zawijania do portów, dookoła świata, opływając 3 Wielkie Przylądki, aby powrócić do Les Sables’ d’Olonne. Żeglarze, którzy biorą udział w regatach, spędzą na morzu około 300 dni.
Uczestnicy mają obowiązek korzystać z takich samych typów jachtów i wyposażenia, jakie miał do dyspozycji Robin Knox-Johnston podczas pierwszych wyścigów. Oznacza to żeglowanie bez nowoczesnej technologii i wsparcia satelitarnych urządzeń nawigacyjnych. Uczestnicy regat muszą płynąć na jachtach seryjnych o długości od 32 do 36 stóp zaprojektowanych przez rokiem 1988, z długim kilem pod całym kadłubem i sterem na pawęży. Jachty mocne, silne i stabilne, podobne do 32-stopowego jachtu „Suahili” Knox-Johnstona.
Rocznicowe regaty Golden Globe Race stanowią uhonorowanie pierwszego wyścigu, zwycięzcy, jego jachtu i wagi, jaką miał jego rejs. Uczestnicy regat żeglują na prostych jachtach, korzystając z podstawowego. Wyzwanie jest proste i bardzo surowe, stawiające przygodę przed zwycięstwem za wszelką cenę, stworzone dla „tych, którzy mają odwagę” – takie, jakie było to dla Knox-Johnstona. Żeglarze mogą korzystać
z sekstansów i papierowych map, a nie instrumentów elektronicznych i autopilotów. Muszą ręcznie wykonywać wpisy w dziennikach pokładowych i samodzielnie sporządzać prognozy pogody. Od czasu do czasu mogą porozmawiać z bliskimi
i światem zewnętrznym, gdy pozwoli na to zasięg krótkofalowych radiostacji dalekiego zasięgu.
Bezpieczeństwo
Jachty są śledzone przez satelitę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zawodnicy nie wiedzą wzajemnie o swoich pozycjach – chyba że pojawi się nagły wypadek. Wtedy możliwe będzie użycie nadajnika GPS. Podjęcie takiego kroku będzie jednak mieć konsekwencje w postaci dyskwalifikacji z dalszego wyścigu.
Wyścig w liczbach
· Trasa: 30000 mil wokół trzech przylądków (Dobrej Nadziei, Leeuwin i Horn)
· 19 uczestników,
· Zawodnicy pochodzą z 13 krajów:
Ameryki(1), Australii(2), Wielkiej Brytanii(3), Estonii(1), Finlandii(1), Francji(4), Irlandii(1), Indii(1), Włoch(1), Holandii(1), Norwegii(1), Palestyny(1) i Rosji(1),
· Najstarszy zawodnik: Jean-Luc van den Heede (FRA) ma 72 lata,
· Najmłodszy zawodnik: Susie Goodall (GBR) – 28 lat.
Kontakt dla mediów:
Clue PR
Karolina Stępniewska
Phone: +48 515 896 442
E-mail: karolina.stepniewska@cluepr.pl