Każdy z nas kojarzy najdelikatniejszy smak alpejskiego mleka, charakterystyczne fioletowe opakowanie i krowę Lilę. Czekolada Milka sprawia, że rozpływamy się już od 115 lat. W tym roku marka w nowej kampanii „Delikatność w sercu” zachęca do odkrycia na nowo klasycznej tabliczki oraz jej delikatności, którą można znaleźć nie tylko w wyjątkowym smaku i konsystencji, ale przede wszystkim w nas samych. Oprócz spotu TV, który od 1 maja można obejrzeć w głównych i tematycznych stacjach telewizyjnych, w ramach kampanii będą prowadzone działania na Facebooku, YouTube, VOD, OOH. W działania dla marki są zaangażowane agencje SMG LiquidThread, Big Picture oraz dom mediowy Carat.
„Delikatność w sercu” – delikatny smak w każdej kostce
W nowej kampanii „Delikatność w sercu” Milka inspiruje do ujawnienia delikatności kryjącej się w każdym z nas – oraz w każdym fioletowym opakowaniu czekolady Milka! Spot kampanii można obejrzeć
w głównych i tematycznych stacjach telewizyjnych od 1 maja.
Bohaterem filmu reklamowego jest mały chłopiec, który podczas zabawy w alpejskim parku rozrywki okazuje się za słaby, żeby wygrać w jednej z konkurencji. Jednak podczas spotkania z prawdziwym siłaczem okazuje się, że dzięki wyjątkowemu, niezwykle delikatnemu smakowi czekolady Milka, odkrywa w sobie coś dużo ważniejszego – „Delikatność w sercu”.
Zakupem mediów do kampanii zajął się dom mediowy Carat, natomiast za pomysł i realizację aktywacji konsumenckiej odpowiada agencja SMG LiquidThread. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.
Ponad stuletnia historia marki
Pierwsza tabliczka czekolady zawinięta w słynne opakowanie w fioletowym kolorze została wyprodukowana w 1901 roku w Lörrach w Niemczech. W Polsce czekolada Milka dostępna jest od 1993 roku. Początkowo była to klasyczna tabliczka z alpejskiego mleka, ale systematycznie pojawiały się nowe produkty – zaskakujące warianty tabliczek, praliny, a także ciastka. Symbolem marki jest znana na całym świecie krowa Lila – fioletowa łaciata krowa rasy simentalskiej, najczęściej przedstawiana na tle Alp. Za pomysłodawcę projektu logo uważa się Philippe'a Sucharda, który umieścił wizerunek krowy na etykiecie już w 1922 roku. Początkowo jednak krowa miała „zwyczajne” czarno-białe umaszczenie.
Czy wiesz, że…?
· Fioletowy kolor, który jest charakterystyczną wizytówką marki, stanowi obecnie chroniony znak towarowy w wielu krajach europejskich.
· Krowa Lila z fioletowymi łatami zadebiutowała w 1973 roku – od tego czasu gra jedną z głównych ról w komunikacji marki i ma rzeszę wiernych fanów na całym świecie („cow-munity”).
· Lila jest prawdziwą gwiazdą (nie tylko) popkultury – w 1995 roku w konkursie w Bawarii,
w trakcie którego poproszono 40 tysięcy dzieci o narysowanie krowy, co trzecie dziecko pomalowało swoją krowę w fioletowe łaty.
· Od początku swojej kariery krowa Lila „zagrała” w ponad 110 reklamach telewizyjnych na całym świecie.
· Często towarzyszą jej inne zwierzęta – jak np. świstaki, które w Polsce stały się równie popularne za sprawą reklamy z początku XXI wieku. Cytat z reklamy: „A świstak siedzi i zawija je w te sreberka” na stałe wszedł do języka potocznego.
* * *
Mondelez Polska S.A.
Mondelez Polska sp. z o.o. jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, od 24 lat obecną na naszym rynku.
Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC oraz cukierki Halls.
Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą funkcjonuje w Polsce od 29 kwietnia 2013 r. Zatrudnia blisko 3300 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce.
Więcej informacji o firmie: www.enjoymdlz.pl oraz na http://eu.mondelezinternational.com/