12 września mija termin zgłoszeń do Golden Drum, jednego z najbardziej prestiżowych festiwali kreatywnej reklamy na świecie. Do konkursu zaproszone są agencje z 37 państw Nowej Europy, które mogą rejestrować swoje zgłoszenia w ramach 17 różnych grup podzielonych na 99 kategorii.
Międzynarodowy Festiwal Reklamy Golden Drum to jedna z największych imprez branży reklamowej w Europie. Hasłem tegorocznej edycji konkursu, który odbędzie się w dniach 13 – 16 października w Portorož w Słowenii jest: "Transformacja, wyzwolenie i kreatywna kultura". Do udziału w Golden Drum zaproszone są najlepsze agencje kreatywne, reklamowe, digitalowe, PR, domy mediowe oraz reklamodawcy z 37 krajów Europy Centralnej, Wschodniej i Południowej oraz części Bliskiego Wschodu. Swoje prace mogą zgłaszać do 12 września br. na stronie www.goldendrum.com.
Tegoroczne Jury jest podzielone na dwa zespoły. Pierwszym z nich, który będzie oceniać kampanie Single Channel pokieruje Chavo D"Emilio, Dyrektor Kreatywny McCann Worldgroup w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach oraz Prezes i Dyrektor Kreatywny McCann Buenos Aires w Argentynie. Pracami grupy, która oceniać będzie kampanie Multi Channel pokieruje Geoffrey Hantson, Dyrektor Kreatywny i współzałożyciel agencji Happiness w Belgii. Wszyscy członkowie Jury mają szerokie doświadczenie w branży kreatywnej i razem mają na swoim koncie ponad 120 nagród Cannes Lions, 80 statuetek Eurobest, a także liczne nagrody LIA, ADCE, FIAP, Clio Awards, Effie Awards, New York Festivals oraz Golden Drum.
- Naszym zadaniem jest określenie tego, co będzie stanowić najlepszą jakość kreatywności. Myślę, że „uczciwość” to najlepsze słowo, które możemy położyć na środku stołu, przy którym usiądziemy. Znaleźć i uczciwie nagrodzić najlepiej wykonaną pracę. Uczciwie wskazać to, co stanowi najlepszą jakość w regionie i podnieść jej wartość do najwyższego poziomu. Z tego punktu widzenia chciałbym uczynić ten konkurs świętem naszej pracy – powiedział Chavo D"Emilio, który odwiedzi festiwal Golden Drum po raz pierwszy.
Geoffrey Hantson ma również plan, w jaki sposób podejść do tegorocznej edycji: nazwijmy złe złym. Nazwijmy dobre dobrym. Przeciętne nazwijmy złym. To będzie pierwsze kryterium oceny. Następnie powinniśmy być zawsze skoncentrowani na pozytywach. Zainwestujmy naszą energię w rozmowy o tym, jak dobre są pomysły i dlaczego zasługują na najlepsze nagrody.
Członkowie Single Channel Jury 2015:
- Chavo D"Emilio, Dyrektor Kreatywny McCann Worldgroup na Amerykę Łacińską i Karaiby, Prezes i Dyrektor Kreatywny McCann Buenos Aires, Przewodniczący Jury,
- Razvan Capanescu, Dyrektor Kreatywny Leo Burnett Grupa, Rumunia,
- Svetlana Copic, Dyrektor Kreatywna Scholz & Friends Belgrad, Serbia,
- Oliver Drost, Dyrektor Kreatywny sieci DeepBlue AG w Hamburgu, Niemcy,
- Alexey Fadeyev, współzałożyciel i Dyrektor Kreatywny Depot WPF, Rosja,
- Karolina Galácz, zastępca Dyrektora Kreatywnego Y & R Budapeszt, Węgry,
- Michał Imbierowicz, Dyrektor Kreatywny Havas Worldwide Warszawa, Polska,
- Volkan Karakasoglu, Dyrektor Kreatywny, TBWA Stambuł, Turcja,
- Zare Kerin, Dyrektor Kreatywny, Futura DDB, Słowenia,
- Pavel Klubnikin, Prezes Art Directors Klub Ukraina, założyciel i Dyrektor Kreatywny Banda Agencja, Ukraina,
- Siniša Waldinger, Dyrektor Kreatywny Bruketa & Žinić OM, Chorwacja.
Członkowie Multi Channel Jury:
- Geoffrey Hantson, Dyrektor Kreatywny i współzałożyciel Happiness, Belgia, Przewodniczący Jury
- Simon Bleil, Dyrektor Kreatywny, współzałożyciel GREAT, Austria,
- Pia Grahn, CEO w krajach nordyckich Grayling, Szwecja,
- Radouane Hadj Moussa, Dyrektor Kreatywny DDB Praga, Czechy,
- Marsel Levi, Dyrektor Kreatywny Noble Graphics, Bułgaria,
- Bogdan Nitu, Partner Zarządzający i Szef Działu Strategii Webstyler, Rumunia,
- Can Pehlivanli, Dyrektor Kreatywny Y & R Stambuł, Turcja,
- Jason Romeyko, Globalny Dyrektor Kreatywny GSK & Deutsche Telekom, Saatchi & Saatchi S.A., Szwajcaria,
- Toni Tomasek, Dyrektor Kreatywny Publicis Groupe Słowenia, Słowenia,
- Andrew Uszakow, Dyrektor Kreatywny Leo Burnett Moskwa, Rosja,
- Ricardo Wolff, Dyrektor Kreatywny DDB Berlin, Niemcy.
Golden Drum to jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z branżą reklamy. Po raz pierwszy został zorganizowany już w 1994 roku i przez ten czas stał się symbolem branży reklamowej znanym na całym świecie. Przez 20 lat istnienia zgromadził 26 000 specjalistów z 40 krajów a ponad 36 000 zgłoszeń konkurowało w znanych i prestiżowych kategoriach. Golden Drum to trzy dni wykładów, prezentacji, warsztatów, spotkań i rozmów z ludźmi branży reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów branżowych. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż będące corocznym gospodarzem tego wydarzenia.
dostarczył infoWire.pl