Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2018-02-01

A A A POLEĆ DRUKUJ

Pierwszy w tym roku audyt żywności programu „Doceń polskie”

XXVII atestacja żywności organizowana w ramach programu „Doceń polskie” przeszła do historii. Dnia 31 stycznia br. specjaliści z branży spożywczej ocenili 142 wyroby z oferty 66 polskich producentów. Zgodnie z regulaminem programu, certyfikatem jakości nagradzane są tylko te z nich, które otrzymają od członków Loży Ekspertów wysokie noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. To pierwszy z czterech audytów zaplanowanych na 2018 rok. Laureatów poznamy niebawem, trwa liczenie punktów przyznanych przez jury programu. 

Warunkiem dopuszczenia produktu do certyfikacji jest posiadanie tzw. polskiego akcentu, wyrażającego jego związek z naszym krajem (jak receptura, czy rodzime składniki). Ocenie Loży Ekspertów programu „Doceń polskie” podlega smak i wygląd artykułu spożywczego oraz stosunek jego ceny do jakości. Członkowie jury sprawdzają indywidualnie wszystkie propozycje, a za każdą z wyliczonych wcześniej trzech cech przyznają noty od 1 do 10. Certyfikatem programu honorowane są artykuły, które uzyskają minimum 7,5 pkt. Tytuł TOP PRODUKT jest z kolei zarezerwowany dla żywności z maksymalnymi notami.

Do styczniowego audytu zakwalifikowane zostały 142 wyroby z oferty 66 firm z całej Polski. Ocenie jury poddane zostały m.in.: pieczywo, nabiał, wędliny, przetwory, słodycze, dania gotowe, napoje, przekąski oraz miody. W tym roku Loża Ekspertów zebrała się po raz pierwszy, kolejne obrady tego grona specjalistów odbędą się za kwartał. 

- W każdym roku organizowane są cztery certyfikacje, pierwsza z nich miała miejsce w 2011 roku. Od samego początku funkcjonowania programu patronem honorowym atestacji żywności jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi - przypomina Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. 

- Zasady programu są niezmienne, rozwija się natomiast pakiet korzyści, który oferujemy producentom nagrodzonej żywności. Przez 2 lata (na taki okres nadawane są godła jakości) współpracujemy z laureatami programu i wspieramy ich działania związane z propagowaniem żywności. Audyt to ważne wydarzenie, ale funkcjonalnie programu nie ogranicza się tylko do niego. Nie tylko angażujemy się w różnorodne przedsięwzięcia związane z branżą spożywczą, ale jesteśmy także inicjatorem działań adresowanych do konsumentów i producentów. Rok 2017 obfitował w ciekawe projekty z naszym udziałem, w bieżącym roku będzie podobnie – zdradza Marek Bielski.

Tradycyjnie już, informacje o produktach zakwalifikowanych do udziału w certyfikacji są dostępne na blogu programu, pod adresem http://blog.docenpolskie.pl. Tam także będą opisy uhonorowanych artykułów spożywczych. Zestawienie wszystkich nagrodzonych dotychczas produktów również można znaleźć na blogu (zakładka „Produkty z DP”).

* * *

Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media

Autor zdjęć: Marek Bielski/Doceń polskie

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS