Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-02-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Polacy coraz bardziej zadowoleni z assistance. Wyniki VII Ogólnopolskiego Badania Assistance

Rośnie zadowolenie z usług assistance. Wyniki VII Ogólnopolskiego Badania Assistance pokazują wzrost satysfakcji z otrzymanej pomocy. Swoje zadowolenie deklaruje 94% badanych. Holowanie auta i pomoc drogowa (85%) wciąż pozostają najbardziej użyteczną usługą.

W grudniu 2015 r. na zlecenie Europ Assistance Polska zostało przeprowadzone kolejne, siódme już Ogólnopolskie Badanie Assistance. Jest to najdłużej prowadzone i najbardziej kompleksowe badanie rynku assistance w Polsce. Tegoroczne wyniki pokazują, że jedna trzecia Polaków posiada assistance. Wciąż najwięcej osób posiada assistance samochodowy – 91% i assistance domowy – 19% i assistance medyczny – 17%. Wzrosła liczba osób, która posiada  assistance podróżny – 15%.

Usługi assistance kojarzone są niezmiennie głównie z pomocą drogową (73%), ale coraz więcej osób łączy je również z pomocą specjalisty w sytuacji awarii w domu (14%).

Assistance posiada więcej mężczyzn (37%) niż kobiet (24%), natomiast jeśli chodzi o grupy wiekowe to wśród beneficjentów tych usług, przeważają osoby w wieku 26-35 lat (35%) oraz w wieku 36-49 lat (37%).

Jak Polacy korzystają z assistance?

Ponad 1/3 badanych, którzy posiadają assistance przyznaje, że korzysta w praktyce z tych usług. Odsetek ten wzrósł z 25% w 2010 roku. Mężczyźni nieco częściej (35%) niż kobiety (30%) sięgają po pomoc assistance. Co ciekawe, z profesjonalnej pomocy najczęściej korzystają osoby w wieku powyżej 50 lat (36%). Większość badanych korzysta z usług assistance raz w roku lub rzadziej (87%). Najwięcej osób korzystało z holowania auta lub pomocy drogowej (90%). 

Większość badanych korzystała z pomocy drogowej w kraju (89%), jednak zwiększa się liczba osób, które sięgają po te usługi również za granicą (z 4% do 9% w stosunku do zeszłego roku).

Warto podkreślić, że wzrósł poziom satysfakcji z otrzymanej usługi. Niemal wszyscy respondenci (94%), którzy skorzystali z assistance, są zadowoleni z otrzymanej pomocy. Poziom zadowolenia wzrósł o 4 punkty procentowe w stosunku do wyników z 2012 roku.

Polacy wiedzą więcej o ubezpieczeniach, ale czy świadomie je kupują i z nich korzystają? Niemal połowa Polaków (48%) deklaruje zapoznanie się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia, a prawie co czwarty badany przynajmniej częściowe przejrzenie ich. Natomiast 25% badanych przyznało, że w ogóle nie czyta OWU.

Jakiej pomocy najczęściej potrzebujemy?

Pomimo że wciąż najbardziej użyteczną usługą pozostaje assistance samochodowy (85%), Polacy coraz częściej dostrzegają zalety assistance medycznego. Odsetek osób, które uważają, że pomoc medyczna jest najbardziej użyteczną usługą, wzrósł o 5 punktów procentowych (63%). Na trzecim miejscu znalazła się pomoc w podróży zagranicznej – 55%. Polacy cenią także pomoc techniczną w domu (hydraulik, ślusarz, elektryk) – 24% oraz dostęp do infolinii – 16% wskazań. W pomiarze tym respondenci mogli wybrać więcej, niż jedną odpowiedź.

W ramach Ogólnopolskiego Badania Assistance sprawdzono również preferencje zakupu poszczególnych usług assistance. Najbardziej popularny wydaje się assistance samochodowy, który chętnie wykupiłoby 53% mężczyzn. Kobiety chętniej sięgnęłyby po assistance medyczny – 46% oraz assistance podróżny – 32%. Ponad jedna czwarta badanych chętnie wykupiłaby ubezpieczenie assistance przez Internet. Tę formę zakupu preferują bardziej mężczyźni (33%) niż kobiety – 19%.

Jak informować o assistance?

Najwięcej badanych chciałoby uzyskać szczegółowe informacje na temat oferty assistance za pomocą e-maila (46%). Warto jednak podkreślić, że preferencje dotyczące sposobu kontaktu związane są z wiekiem respondentów. Młodsi preferują informację e-mailową, starsi zaś – ulotkę informacyjną lub informację uzyskaną bezpośrednio od przedstawiciela danej firmy.

VII Ogólnopolskie Badanie Assistance zostało zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez Europ Assistance Polska. Próba badawcza wyniosła 2100 osób.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS