30 kwietnia w Krakowie miała miejsce XII certyfikacja żywności zorganizowana w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego ''Doceń polskie''. Do audytu przystąpiła rekordowa liczba firm - jurorzy zasiadający w Loży Ekspertów ocenili wyroby ponad 60 wytwórców.
Audyty produktów organizowane w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego ''Doceń polskie'' odbywają się raz na kwartał. Do certyfikacji dopuszczane są wyłącznie artykuły spożywcze posiadające tzw. polski akcent, a więc wyroby produkowane w naszym kraju, z rodzimych składników lub na podstawie tradycyjnej receptury.
Kwietniowy audyt był dwunastym z kolei w historii realizowanego od 2011 roku programu. Warto odnotować, że od samego początku jego istnienia, patronem honorowym przedsięwzięcia jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Eksperci ocenili ponad 130 produktów różnego typu, m.in.: nabiał, pieczywo, wędliny, słodycze, dania gotowe, alkohole, przetwory, miód, napoje, lody, mąki i makarony.
- Do tej certyfikacji zgłoszono sporo wyśmienitego pieczywa. Z jakości wyrobów większości naszych piekarzy naprawdę możemy być zadowoleni. Polskie chleby, w porównaniu z tym dostępnym w krajach Europy zachodniej, są nie tylko dużo bardziej smaczne, ale i stosunkowo tanie – podkreśla Mirek Drewniak, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni, przewodniczący Loży Ekspertów programu ''Doceń polskie''.
- Warto zwrócić także uwagę na wysoką jakość przetworów. Ogórki konserwowe, które brały udział w audycie były doskonałe; smakowały tak jak domowe wyroby. Masło i wędliny również urzekały smakiem, a znakomitych produktów było znacznie więcej. Co ważne, zdecydowana większość artykułów z tego audytu ma cenę adekwatną do jakości – dodaje mistrz kuchni.
Stosunek jakości produktu do jego ceny to jeden z trzech aspektów ocenianych przez Lożę Ekspertów programu ''Doceń polskie''. Ocenie podlegają również smak oraz wygląd żywności. Jurorzy przyznają punkty w skali 1-10 za każdy z wymienionych kryteriów. Certyfikatami nie wyróżnia się wszystkich produktów biorących udział w audycie. Godło ''Doceń polskie'' zostanie przyznane tylko tym z nich, które otrzymały określoną w regulaminie programu liczbę punktów.
Tytuł TOP PRODUKT jest z kolei zarezerwowany dla wyrobów z maksymalnymi notami.
Certyfikat programu nadawany jest na czas określony, dokładnie na 24 miesiące. Po upływie tego okresu producent, który nadal chce promować artykuły spożywcze znakiem promocyjnym ''Doceń polskie'' jest zobowiązany dostarczyć je do ponownej oceny.
Do kwietniowego audytu zakwalifikowano żywność z oferty ponad 60 wytwórców, tym samym ustanowiony został nowy rekord liczby firm biorących udział w certyfikacji.
- Cieszy nas rosnące zainteresowanie programem, bo świadczy ono o jego skuteczności i sile godła ''Doceń polskie''. Potwierdzeniem efektywności naszych działań są laureaci programu, którzy zgłaszają do oceny kolejne wyroby ze swojego asortymentu, starając się w ten sposób zwiększyć liczbę produktów wyróżnionych znakiem ”Doceń polskie''. W dwunastym audycie nie brakowało zarówno takich firm, jak i producentów, których wyroby oceniano już po raz drugi w celu przedłużenia możliwości posługiwania się certyfikatem - podkreśla Marek Bielski, organizator Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego ''Doceń polskie''.
Szczegółowe informacje na temat programu 'Doceń polskie'' są dostępne na stronie internetowej www.docenpolskie.pl. Wyniki kwietniowej certyfikacji będą prezentowane na blogu programu, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny ''Doceń polskie''
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu ''Doceń polskie'' jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu ''Doceń polskie'' zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu ''Doceń polskie'' jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny ''Doceń polskie''
www.docenpolskie.pl
Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70