W minionym roku spółka zreorganizowała obszar logistyki, włączając do jego struktur pakownię oraz bocznicą kolejową (co o jedną czwartą zmniejszyło koszty jej obsługi), podniosła wskaźnik OTIF (on time in full) oraz przewiozła rekordową ilość towarów gotowych, transportem zorganizowanym na jej zlecenie. Przy tym - co istotne - utrzymała w ryzach koszty realizacji dostaw.
Wskaźnik OTIF, określający procentowy poziom perfekcji dostawy - terminowości dostaw i zgodności z zamówieniem, wyniósł w ANWIL w 2015 roku 98,1 proc., co w przypadku branży chemicznej jest bardzo dobrym rezultatem, zwłaszcza że jednocześnie spółka zrealizowała ponad 16 000 dostaw.
- Stosunkowo duża zmienność koniunktury na rynkach, na których działa ANWIL sprawia, że planowanie i wdrażanie rozwiązań logistycznych stanowi dla spółki duże wyzwanie. Dlatego ANWIL współpracuje z wieloma przewoźnikami, dzięki czemu może przyjmować zamówienia, których czas realizacji wynosi zaledwie jeden dzień. Taka prokliencka postawa jest jednym z elementów umacniających wizerunek ANWIL jako wiarygodnego partnera na rynku tworzyw sztucznych i chemikaliów – podkreśla Lech Zobniów, Dyrektor ds. Logistyki w ANWIL.
Włocławska spółka z Grupy ORLEN cieszy się nie tylko uznaniem klientów, ale także partnerów biznesowych w obszarze logistyki. Najlepiej świadczy o tym fakt, że do ostatniego przetargu na obsługę transportową zorganizowanego przez ANWIL zgłosiło swój akces - poprzez platformę zakupową Connect - 156 firm, z czego aż 100 złożyło swoją ofertę. Był to największy w historii - pod względem liczby zarejestrowanych oferentów i złożonych ofert - przetarg w Grupie ORLEN realizowany na platformie Connect.