Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-03-31

A A A POLEĆ DRUKUJ

SweetTARGi 2017 z udziałem programu Doceń polskie

Za sprawą zakończonych 27 marca br. SweetTARGów, Katowice na trzy dni stały się jednym z najważniejszych punktów na mapie polskiej branży piekarsko-cukierniczej. Goście wydarzenia się nie zawiedli: na odwiedzających czekały prezentacje, konkursy, pokazy i degustacje. Specjalny pakiet propozycji przygotowali także twórcy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, który był partnerem branżowego spotkania.

VIII Targi Cukiernicze, Piekarnicze i Lodziarskie SweetTARGi przeszły do historii. Między 25, a 27 marca tego roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach królowały słodkości pod każdą postacią. Ponad 100 wystawców zaprezentowało surowce, maszyny, półprodukty i gotowe wyroby. W stolicy Śląska bito słodkie rekordy, profesjonaliści rywalizowali o mistrzowskie tytuły, a doświadczeni i uznani przedstawiciele branży dzielili się swoimi receptami na sukces. 

Strefa biznesowa „Doceń polskie”
Naprzeciwko sceny głównej SweetTARGów stanęło stoisko Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, partnera katowickiego spotkania branży. W pawilonie zaprezentowano artykuły spożywcze posiadające znak jakości „Doceń polskie”, a więc żywność pozytywnie ocenioną przez specjalistów z branży spożywczej. Tym znakiem sygnowane mogą być wyłącznie artykuły posiadające tzw. polski akcent, które otrzymają od Loży Ekspertów programu wysokie noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Wyroby spożywcze ubiegające się o znak jakością są sprawdzane podczas atestacji organizowanych co kwartał.

Partnerami stoiska „Doceń polskie” było 12 producentów mogących pochwalić się zdobyciem certyfikatów jakości za propozycje ze swojego asortymentu. Były to: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska WART-MILK; Piekarnia Robert Zając; Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Skierniewicach; Przedsiębiorstwo Zbożowo-Młynarskie PZZ w Stoisławiu; Piekarnia Ciastkarnia KŁOS; Spółdzielnia Usługowo-Handlowa JEDNOŚĆ oraz firmy: Vitagro; GJ-GACJANA; RAFAPOL; BiaMar; Green Spoon, a także marka A to dobre!

W pawilonie programu prezentowano nagrodzone artykuły spożywcze, goście wydarzenia mogli również spotkać się z producentami. - Korzystamy z każdej możliwości przybliżania naszego produktu zainteresowanym, zwłaszcza w kontekście przyznanych mu nagród. Jakość naszego tłoczonego na zimno oleju rzepakowego jest wysoko oceniana przez rynek, o czym świadczą opinie odbiorców i ich zamówienia. Certyfikat podkreśla nie tylko wysoką jakość oleju, ale także jego pochodzenie - podkreśla Przemysław Mrozik, prezes zarządu firmy Green Spoon sp. z o.o. oferującej Zdrowy Olej Rzepakowy Green Spoon Tłoczony Tradycyjnie Na Zimno (TOP PRODUKT programu „Doceń polskie”). - Jakość broni się sama, ale bez odpowiednich działań konsument nie będzie miał nawet świadomości, że produkt, którego szuka istnieje na rynku i jest łatwo dostępny. Współpracujemy z szefami kuchni, inspirujemy do zdrowego gotowania, dzielimy się naszą pasją, a zdobyte godło promocyjne jest dla nas dodatkowym narzędziem wspierającym sprzedaż - dodaje P. Mrozik. 

Również firma BiaMar korzysta z certyfikatów „Doceń polskie”. Przedsiębiorstwo ze Skawiny specjalizuje się w produkcji wyrobów cukierniczych nie zawierających glutenu, bezcukrowych oraz niskobiałkowych PKU. W jego ofercie znajdziemy 5 specjałów nagrodzonych nie tylko znakami „Doceń polskie”, ale także tytułami TOP PRODUKT. To ciastka (korzenne, Ore, z mąką z siemienia lnianego oraz mąką z ziaren konopi), które nie zawierają dodatku cukru oraz bezglutenowe babeczki z galaretką, w których nie ma laktozy i jajek. - Godło programu i tytuł TOP PRODUKT są zamieszczone na opakowaniach wszystkich nagrodzonych produktów. Znak otrzymaliśmy niedawno, ale już widzimy korzyści z nim związane. Logotyp „Doceń polskie” odróżnia nas od propozycji konkurencji; budzi zainteresowanie konsumentów, już widzimy, że sprzedaż nagrodzonych produktów wzrosła - przyznaje Krzysztof  Wasylik, reprezentujący firmę BiaMar. Producent ze Skawiny regularnie bierze udział w targach i spotkaniach branżowych. Jak zapowiada przedstawiciel firmy, w materiałach promocyjnych przygotowywanych na te wydarzenia ważne miejsce zajmie także znak „Doceń polskie”. 

Swoją obecność na SweetTARGach zaznaczyła również Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska WART-MILK. - Asortyment firmy obejmuje także produkty adresowane do piekarzy i cukierników, takie jak m.in. mleka w proszku, śmietanki do ubijania, czy sery (twarogowe oraz sernikowe), ale to nasz debiut w wydarzeniu adresowanym dla tej branży. Targi oceniamy pozytywnie; możemy nie tylko zaprezentować swoje propozycje odbiorcom, ale też nawiązać nowe, cenne kontakty. Wydarzenie zrobiło na mnie dobre wrażenie - podsumowuje Anna Mes, Specjalista ds. sprzedaży i marketingu spółdzielni z Sieradza. Firma zdobyła znak „Doceń polskie” i tytuł TOP PRODUKT za Osełkę sieradzką MU! Producent prezentuje certyfikat w swoim sklepie firmowym, informacje o nagrodzie były publikowane także w mediach społecznościowych spółdzielni. Wkrótce godło „Doceń polskie” znajdzie się również na opakowaniach wyróżnionego masła.

- Dziękujemy wszystkim laureatom programu, którzy zaangażowali się w SwetTARGi. Pozytywnie oceniamy to wydarzenie i jesteśmy zadowoleni z naszego udziału - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. - Uczestnictwo w spotkaniach branżowych to tylko jedno z bogatego pakietu narzędzi, które oferujemy producentom nagrodzonej żywności. Wydarzenia te umożliwiają bezpośredni kontakt z zainteresowanymi i pozwalają nawiązać nowe relacje, są z pewnością bardzo efektywnym sposobem dotarcia do nowych odbiorców - dodaje Marek Bielski. Zdanie to podziela Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”. - Zarówno dla producentów, jak i dla nas targi to przede wszystkim okazja do spotkań z przedstawicielami szeroko pojętego sektora spożywczego. W Katowicach mogliśmy porozmawiać z osobami, które już znają program i odpowiedzieć na ich pytania, ale też przedstawić nasze działania tym, którzy jeszcze nie wiedzą z czym wiąże się znak „Doceń polskie”. Każda sposobność do wymiany doświadczeń i opinii jest cenna - podkreśla Karolina Szlapańska.

Istotna wiedza o znakowaniu żywności
Udział programu „Doceń polskie” w targach nie ograniczył się do spotkań z producentami żywności i prezentacji ich wyrobów. Wspólnie z Centrum Znakowania Żywności (centrumZZ.pl) zorganizowana została bezpłatna konferencja poświęcona problemowym kwestiom związanym ze znakowaniem produktów piekarskich i cukierniczych. 

Katarzyna Szatkowska, dietetyk i specjalista do spraw prawa żywnościowego Centrum Znakowania Żywności, poprowadziła konferencję dotyczącą kwestii problemowych związanych ze  znakowaniem produktów piekarskich i cukierniczych. Co ważne, wszystkie poruszane zagadnienia - takie jak stosowanie określeń („czysty”, „wiejski”, „naturalny”) i nazw (zwyczajowych, opisowych i tych przewidzianych w przepisach), a także oznaczanie ilościowe składników - zostały zilustrowane konkretnymi przykładami zaczerpniętymi z praktyki prowadzącej spotkanie.

- Większość pytań dotyczyło nowości legislacyjnych, znakowania wartością odżywczą oraz sposobów skrócenia etykiety. Uczestnicy targów byli także zainteresowani możliwościami wykonania audytu etykiet oraz specyfikacji produktów i surowców - relacjonuje dietetyk, która udzielała także bezpłatnych konsultacji indywidualnych.

Warto odnotować także udział Mirka Drewniaka (gastronoma i mistrza kuchni oraz przewodniczącego Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”) w jury oceniającym ekspozycje wystawców. Współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni wizytował stoiska targowe wraz z prof. Janem Klimkiem, Dyrektorem Instytutu Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Mieczysławem Kucharskim, Prezesem Śląskiego Cechu Gastronomii. Jury wyłoniło zwycięzców w trzech kategoriach: urządzeń, komponentów i wyrobów gotowych. - Bardzo się cieszę i dziękuję, że mogłem zasiadać w takim jury i współpracować z niekwestionowanymi autorytetami, którzy tworzyli i nadal tworzą historię regionu - podkreśla Mirek Drewniak. - Stoiska były ciekawe i różnorodne, branża nie ma powodów do kompleksów - podsumowuje mistrz kuchni. 

Kolejnym spotkaniem branżowym, którego partnerem jest program „Doceń polskie” są XXI Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro. Wydarzenie będzie miało miejsce w Warszawie, w dniach 5-7 kwietnia br. 

* * *

Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media

Autor zdjęć: Marek Bieski/Doceń polskie

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS