W pierwszym etapie powstanie tu osiedlowa świetlica o klubowym charakterze z zapleczem kuchennym. Znajdą się także pomieszczenia dla Rady Osiedla oraz Towarzystwa Dróg Żelaznych i Izby Tradycji Kolejarskiej. Autor wykonanego w darze projektu, mgr inż. Marek Pęza, przewidział też lokalizację swoistego biura podawczego oraz punktu konsultacyjnego dla policji lub straży miejskiej. Prace związane z przebudową części dworca objęłyby około 120 metrów kwadratowych. Oprócz władz miasta pomoc finansową zaoferowała Rada Osiedla a rzeczową przedsiębiorcy i budowlańcy związani ze Stacją. Wszelkie sprawy związane z nadzorem przebudowy bezpłatnie świadczyć będzie OTBS. Pomysł na ożywienie dworca ma już od lat silne wsparcie w środowisku kolejarskim. To właśnie wiceprzewodniczący RM Jerzy Grabowski był wraz z Radą Osiedla jednym z autorów przekształcenia części dworca w świetlicę socjalną. Także w tym roku, na skutek styczniowej interpelacji wiceprzewodniczącego Rady Miasta, prezydent podjął decyzję o zamykaniu dworca na noc, co zapobiegło jego dewastacji przez przypadkowe osoby. Integralną częścią osiedla jest już także wąskotorowa lokomotywa i obelisk poświęcony pamięci kolejarzy. Pomysł ożywienia dworca został z uznaniem przyjęty przez wielu obecnych na spotkaniu mieszkańców. Na zakończenie prezydent Janusz Kotowski przekazał Towarzystwu Dróg Żelaznych kosę spalinową, dzięki której członkowie stowarzyszenia będą mogli prowadzić prace konserwacyjne na trasie kolejowej Ostrołęka – Szczytno.