Pierwsze podkłady przeznaczone na eksport do Rumunii, wyprodukowane w zakładzie produkcyjnym Track Tec w Suwałkach, zostały zamontowane na odcinku linii kolejowej Craiova – Bukareszt. Zlecenie dotyczy podkładów typu PS-93 dla standardowej szerokości toru z mocowaniem szyn W 14. Budowa jest realizowana na zlecenie i pod kierownictwem Track Tec, a nadzór nad pracami budowlanymi przejął dział budowy państwowych kolei rumuńskich (CFR).
– Jesteśmy pierwszą polską firmą w obszarze naszej działalności, której udało się wejść ze swoją produkcją do Rumunii. To bardzo duży sukces, m.in. z uwagi na fakt, że przedsiębiorcy wychodzący poza rynki macierzyste muszą liczyć się z koniecznością sprostania nie tylko bardzo wysokim wymogom jakościowym, ale również restrykcyjnym obwarowaniom formalno-prawnym. – powiedział Jarosław Pawluk, Prezes Zarządu Track Tec S.A.
Dostawa i montaż podkładów Track Tec jest konsekwencją oficjalnego dopuszczenia podkładów przez rumuński urząd kolejnictwa (AFER). Zgodnie z tą decyzją podkłady Track Tec mogą być montowane na publicznych sieciach kolejowych w Rumunii, zarówno na odcinkach o normalnej szerokości toru 1435 mm, jak i na liniach szerokotorowych o prześwicie 1520 mm na granicy z Ukrainą i Republiką Mołdawii.
Grupa Track Tec, oprócz rumuńskiej kolei, dostarcza podkłady również dla innych firm budowlanych i międzynarodowych konsorcjów, które prowadzą prace na remontowanych i nowo budowanych odcinkach IV Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, biegnącego z Niemiec przez Rumunię do Stambułu i do czarnomorskiego portu Konstanca.
***
Track Tec jest kompleksowym dostawcą elementów nawierzchni kolejowej, bazującym na produktach wytwarzanych we własnych zakładach. Stąd pochodzi połowa podkładów kolejowych i co trzeci rozjazd zabudowywany obecnie na polskiej sieci kolejowej. Część produkcji trafia na rynki zagraniczne. Cechą produktów jest ich uznana, wysoka jakość będąca efektem przyjętego priorytetu: pełnego zadowolenia partnerów firmy z wyrobów i ze współpracy z firmą Track Tec.
Track Tec ma aspiracje oferowania nowej jakości w zakresie logistyki w obszarze infrastruktury kolejowej. Oprócz optymalizacji kosztów, pozwoli ona na skracanie czasu realizacji prac, zamknięć torowych, co ma szczególne znaczenie dla korzystających z infrastruktury kolejowej przewoźników i ich klientów.