Konkurs ma za zadanie zwróceniu uwagi uczniów szkół gastronomicznych – przyszłych szefów kuchni, kucharzy, na możliwości wykorzystania bogactwa produktów tradycyjnych i lokalnych regionu w restauracyjnym menu, wzmocnienie pozycji rynkowej tych produktów, wzbudzenie większego zainteresowania wśród potencjalnych konsumentów, a w rezultacie promocji tradycyjnych smaków regionu i kreowanie silnej marki ŁÓDZKIE.
Profesjonalne Jury, pod przewodnictwem Jerzego Pasikowskiego - Prezesa Zarządu Fundacji Klub Szefów Kuchni oceniać będzie:
- kreatywność i estetykę podania
- smak potrawy
- czystość stanowiska pracy podczas wykonywania dania konkursowego i po zakończeniu
- odpowiednie użycie technik kulinarnych
Konkurs składać się będzie z dwóch etapów. Pierwszy etap polega na przygotowaniu przepisu na danie główne z wykorzystaniem przynajmniej jednego produktu wpisanego na Listę Produktów Tradycyjnych z województwa łódzkiego albo produktów nagrodzonych Tygielkami Smaków lub Tyglami Smaków w poprzednich edycjach konkursu Tygiel Smaków. Drugi etap to przygotowanie potrawy podczas finału który odbędzie się na IV Targach Naturalnej Żywności NATURA FOOD 14 października br. w Łodzi.