Accenture, Microsoft i Unilever przeprowadziły jedną z największych i najbardziej kompleksowych migracji do chmury wśród firm z branży dóbr konsumpcyjnych. Migracja pozwoliła firmie Unilever, z której produktów ponad 400 marek korzysta każdego dnia 3,4 miliardy ludzi, stać się przedsiębiorstwem działającym wyłącznie w oparciu o rozwiązania chmurowe.
Dzięki bliskiej współpracy Unilever z Accenture, Microsoft oraz ich spółką Avanade, firmom udało się przeprowadzić transformację chmurową w ciągu zaledwie 18 miesięcy, generując przy tym minimalne zakłócenia w działalności operacyjnej klienta. Migracja do chmury pozwoliła Unilever na zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności procesów operacyjnych, a także zapewniła firmie platformę chmurową wspierającą jej innowacyjność i umożliwiającą generowanie wzrostu.
Dzięki platformie chmurowej Azure, Unilever będzie mógł przyspieszyć procesy związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, usprawnić obsługę klientów oraz zwiększyć efektywność operacyjną. Przejście na platformę chmurową jest również spójne z polityką firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz redukcji emisji dwutlenku węgla.
Wykorzystane rozwiązanie cyfrowe pozwoli firmie Unilever na zwiększenie mocy obliczeniowej i umożliwi bardziej efektywne i zoptymalizowane prowadzenie działalności. Pełna migracja do chmury przełoży się na poprawę odporności biznesowej firmy, wzmacniając jej bezpieczeństwo oraz umożliwiając lepszą kontrolę nad środowiskiem IT.
Accenture, Microsoft i Unilever wyznaczyły nowe standardy w zakresie migracji do chmury firm z branży dóbr konsumpcyjnych poprzez:
· Stworzenie nowych możliwości w obszarze innowacji. Dzięki wykorzystaniu możliwości metawersum dla zastosowań przemysłowych, takich jak wprowadzenie cyfrowych bliźniaków i użycie danych w czasie rzeczywistym do przyspieszenia rozwoju produkcji oraz zastosowania platformy chmurowej do analizy danych oraz predykcji.
· Przyspieszenie identyfikacji trendów i procesów decyzyjnych. Wykorzystując potencjał chmury, sztucznej inteligencji i procesów przetwarzania danych, Unilever może skuteczniej prognozować zmiany rynkowe, a także szybciej się do nich adaptować. Umożliwi to firmie m.in. optymalizację działań w obszarze R&D, zwiększając dynamikę innowacyjności.
· Wykorzystanie najnowszych rozwiązań z dziedziny AI. W ramach transformacji chmurowej wprowadzona została usługa Azure OpenAI Service umożliwiająca zwiększenie automatyzacji oraz optymalizację doświadczeń - zarówno klientów, jak i pracowników firmy.
· Zredukowanie śladu węglowego. Rezygnacja z dotychczasowych centrów danych i wprowadzenie modułu Green Cloud Advisor, pozwoliły firmie na migrację do bardziej zrównoważonego i efektywnego środowiska chmury obliczeniowej.
- Unilever to organizacja oparta na danych. Aby podejmować decyzje szybciej i skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej, korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dzięki współpracy z Accenture i Microsoft w zakresie kompleksowej transformacji cyfrowej, możemy skuteczniej reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów, efektywniej alokować zasoby - koncentrując się na tym, co napędza wzrost, a także szybciej wprowadzać nasze usługi i produkty na rynek – powiedział Steve McCrystal, Chief Enterprise & Technology Officer w Unilever.
- Drogą do osiągnięcia odporności biznesowej - zarówno teraz, jak i w przyszłości - jest kompleksowa reorganizacja firm oparta na transformacji wszystkich obszarów działalności. Centrum tego procesu stanowi chmura. Dzięki kontinuum chmury, w tym generatywnej sztucznej inteligencji, firma Unilever może zwiększyć innowacyjność, przyspieszyć wzrost oraz jako cyfrowy lider w swojej branży nadal wyznaczać tempo zmian – stwierdziła Nicole van Det, Senior Managing Director Accenture i Global Account Lead dla Unilever.
- Microsoft i Accenture są dumne z rozszerzenia partnerstwa z firmą Unilever, opartego na wieloletniej współpracy - powiedział Judson Althoff, Executive Vice President i Chief Commercial Officer Microsoft. - Dzięki platformie chmurowej Microsoft Azure i kompleksowej transformacji cyfrowej, Unilever może zwiększać swoją innowacyjność we wszystkich obszarach działalności. Od wykorzystania możliwości metawersum dla zastosowań przemysłowych, po zastosowanie rozwiązań takich jak Azure OpenAI Service w celu redefinicji linii biznesowych. Unilever - dzięki podejściu digital-first – może skutecznie budować swoją odporność biznesową oraz wyprzedzać branżowe tempo innowacji.