Już blisko 60% Polaków [1] deklaruje ograniczenie spożycia mięsa na rzecz roślinnych alternatyw. Ten światowy trend potwierdza także najnowszy raport GUS „Polska w liczbach 2018”, którego wyniki dowodzą, że miesięcznie zjadamy niemalże 12 kg warzyw i owoców. Zmieniające się nawyki żywieniowe Polaków, to między innymi efekt wieloletnich działań organizacji społecznych i zdrowotnych, licznych kampanii realizowanych przez sieci handlowe, czy programów skierowanych do pracowników dużych firm, ale przede wszystkim wzrostu świadomości samych konsumentów. To także konsekwentnie rozwijana w przez rodzimych producentów zróżnicowana i dostępna w większości sklepów oferta zdrowych gotowych dań warzywnych.
Paweł Urbanek, właściciel marki gotowych dań warzywnych Pan Pomidor
Jedno danie = nawet cztery z pięciu zalecanych dziennie porcji warzyw
"Od ponad 30 lat zajmujemy się przetwórstwem warzyw i wiemy, że dania z nich mogą być pyszne, a ich jedzenie może sprawiać przyjemność. Nasze posiłki inspirowane przepisami z całego świata to nie tylko zdrowa alternatywa, ale też w przypadku niektórych dań nawet 4 z 5 zalecanych dziennie porcji warzyw. Łączymy ze sobą produkty od lokalnych dostawców, świeże zioła, naturalne przyprawy”
Paweł Urbanek, właściciel marki gotowych dań warzywnych Pan Pomidor
Więcej warzyw na polskich stołach
Ten rosnący apetyt na warzywa potwierdza jak duże szanse otwierają się nie tylko przed dostawcami, ale także producentami branży spożywczej, którzy już teraz mają niemal nieograniczone możliwości kreowania oferty produktów i dań, na które czekają nie tylko polscy konsumenci.
1. Sondaż Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRS), luty 2018
2. Raport „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych” dla Bank Zachodni WBK, 2018