Wyroby niemal 80 producentów z całej Polski oceniono podczas XXIII certyfikacji żywności programu „Doceń polskie”. Każdy z ponad 180 artykułów spożywczych został indywidualnie sprawdzony przez członków Loży Ekspertów; wszystko po to, aby znakiem jakości „Doceń polskie” uhonorować wyróżniającą się żywność.
To była pierwsza w tym roku, a jednocześnie dwudziesta trzecia atestacja żywności w historii Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Honorowy patronat nad wszystkimi certyfikacjami organizowanymi w ramach tego przedsięwzięcia sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Dnia 1 lutego br. w Sosnowcu Loża Ekspertów pod przewodnictwem Mirka Drewniaka oceniła ponad 180 artykułów spożywczych z oferty niemal 80 firm. Każdy wyrób został indywidualnie sprawdzony, następnie członkowie jury przyznali mu noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Za każdą cechę można zdobyć od 1 do 10 punktów. Godłem promocyjnym honoruje się żywność, która uzyska minimum 7,5 pkt. Tytuł TOP PRODUKT jest natomiast zarezerwowany dla artykułów z maksymalnymi notami.
- Zasady przyznawania certyfikatów są przejrzyste i niezmienne od lat, zawsze jednak je przypominamy, by podkreślić, że godło promocyjne nie jest nadawane automatycznie. Decyzję o przyznaniu znaku „Doceń polskie” podejmują eksperci z branży spożywczej, po wcześniejszej ocenie produktów. Godło promocyjne to dla konsumentów dowód, że sygnowana nim żywność została pozytywnie zweryfikowana przez specjalistów - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Tradycyjnie, podczas certyfikacji członkowie Loży Ekspertów wystawiają noty różnorodnym produktom. Do lutowego audytu zakwalifikowane zostały m.in.: nabiał, przetwory, wypieki, wędliny, dania gotowe, napoje (także alkohole), słodycze, makarony, a także produkty z kategorii „Super Foods”.
Na uwagę zwraca nie tylko bogactwo propozycji polskich firm z branży FMCG. Wciąż silne są dwie rozbieżne tendencje: z jednej strony producenci oferują nowatorskie artykuły będące odpowiedzią na aktualne potrzeby zapracowanych konsumentów, z drugiej - powracają do starych i klasycznych produktów.
Swoje propozycje zgłosili producenci żywności z całej Polski; reprezentanci 14 województw.
Co drugi uczestnik XXIII atestacji artykułów spożywczych posiada już godło promocyjne „Doceń polskie”. Jako, że certyfikaty jakości są nadawane na 2 lata, do audytu przystąpili również wytwórcy starający się o zdobycie kolejnego godła jakości za nagrodzone wcześniej artykuły. Swoje propozycje zgłosiły także firmy zabiegające o uzyskanie wyróżnienia dla następnych propozycji ze swojego asortymentu.
Informacje na temat nagrodzonych wyrobów i ich wytwórców będą publikowane na blogu programu „Doceń polskie”, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl. Informacji o nagrodzonych dotąd artykułach, a także narzędziach oferowanych laureatom programu „Doceń polskie” dostarcza także strona internetowa www.DocenPolskie.pl.
* * *
Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media
Autor zdjęć: Marek Bielski/Doceń polskie
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70