Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-02-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

XXIII obrady Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”

Wyroby niemal 80 producentów z całej Polski oceniono podczas XXIII certyfikacji żywności programu „Doceń polskie”. Każdy z ponad 180 artykułów spożywczych został indywidualnie sprawdzony przez członków Loży Ekspertów; wszystko po to, aby znakiem jakości „Doceń polskie” uhonorować wyróżniającą się żywność.

To była pierwsza w tym roku, a jednocześnie dwudziesta trzecia atestacja żywności w historii Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Honorowy patronat nad wszystkimi certyfikacjami organizowanymi w ramach tego przedsięwzięcia sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Dnia 1 lutego br. w Sosnowcu Loża Ekspertów pod przewodnictwem Mirka Drewniaka oceniła ponad 180 artykułów spożywczych z oferty niemal 80 firm. Każdy wyrób został indywidualnie sprawdzony, następnie członkowie jury przyznali mu noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Za każdą cechę można zdobyć od 1 do 10 punktów. Godłem promocyjnym honoruje się żywność, która uzyska minimum 7,5 pkt. Tytuł TOP PRODUKT jest natomiast zarezerwowany dla artykułów z maksymalnymi notami. 

- Zasady przyznawania certyfikatów są przejrzyste i niezmienne od lat, zawsze jednak je przypominamy, by podkreślić, że godło promocyjne nie jest nadawane automatycznie. Decyzję o przyznaniu znaku „Doceń polskie” podejmują eksperci z branży spożywczej, po wcześniejszej ocenie produktów. Godło promocyjne to dla konsumentów dowód, że sygnowana nim żywność została pozytywnie zweryfikowana przez specjalistów - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. 

Tradycyjnie, podczas certyfikacji członkowie Loży Ekspertów wystawiają noty różnorodnym produktom. Do lutowego audytu zakwalifikowane zostały m.in.: nabiał, przetwory, wypieki, wędliny, dania gotowe, napoje (także alkohole), słodycze, makarony, a także produkty z kategorii „Super Foods”.

Na uwagę zwraca nie tylko bogactwo propozycji polskich firm z branży FMCG. Wciąż silne są dwie rozbieżne tendencje: z jednej strony producenci oferują nowatorskie artykuły będące odpowiedzią na aktualne potrzeby zapracowanych konsumentów, z drugiej - powracają do starych i klasycznych produktów. 

Swoje propozycje zgłosili producenci żywności z całej Polski; reprezentanci 14 województw.
Co drugi uczestnik XXIII atestacji artykułów spożywczych posiada już godło promocyjne „Doceń polskie”. Jako, że certyfikaty jakości są nadawane na 2 lata, do audytu przystąpili również wytwórcy starający się o zdobycie kolejnego godła jakości za nagrodzone wcześniej artykuły. Swoje propozycje zgłosiły także firmy zabiegające o uzyskanie wyróżnienia dla następnych propozycji ze swojego asortymentu.

Informacje na temat nagrodzonych wyrobów i ich wytwórców będą publikowane na blogu programu „Doceń polskie”, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl. Informacji o nagrodzonych dotąd artykułach, a także narzędziach oferowanych laureatom programu „Doceń polskie” dostarcza także strona internetowa www.DocenPolskie.pl. 

* * *

Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media
Autor zdjęć: Marek Bielski/Doceń polskie

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS