- Mimo upływu czasu zasady przyznawania znaku jakości „Doceń polskie” pozostają niezmienne i strategia ta przynosi dobre rezultaty. Za nami dwudziesta ósma już ocena żywności, podczas której specjaliści z branży spożywczej decydowali o przyznaniu godła promocyjnego. Znak jakości jest w branży rozpoznawalny, a laureaci programu korzystając z jego potencjału budują swoją pozycję rynkową - mówił Marek Bielski, twórca programu „Doceń polskie” podczas minionej atestacji produktów spożywczych. Wydarzenie miało miejsce 25 kwietnia br. w Sosnowcu.
To już tradycja: od 2011 roku specjaliści z branży spożywczej spotykają się co kwartał, by oceniać różnorodne artykuły żywnościowe zgłoszone do udziału w certyfikacji programu „Doceń polskie”. Do atestacji kwalifikowane są tylko wyroby posiadające tzw. polski czynnik wyrażający związek produktu z naszym krajem. Pozytywna weryfikacja to pierwszy krok do zdobycia certyfikatu programu. Drugim jest udział w audycie. - Ocena jest bezpłatna i niezobowiązująca. Każda firma może przystąpić do niej z nieograniczoną liczbą produktów - przypomina Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”.
Jak wygląda atestacja? - Wszystkie produkty są indywidualnie sprawdzane przez specjalistów z branży spożywczej tworzących Lożę Ekspertów. Każdy juror przyznaje noty od 1 do 10 za smak wygląd i stosunek jakości do ceny. Do zdobycia godła jakości potrzeba minimum 7,5 pkt., a tytułem TOP PRODUKT wyróżnia się żywność z maksymalnymi notami - informuje K. Szlapańska.
Godło jest nadawane na 2 lata, lecz po tym czasie producent może przystąpić do audytu ponownie i ubiegać się o kolejne wyróżnienie. W gronie laureatów są firmy, których wyroby były nagradzane aż czterokrotnie!
Honorowy patronat nad wszystkimi audytami sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ostatnia z dotychczasowych ocen miała miejsce 25 kwietnia w Sosnowcu. Tego dnia Loża Ekspertów oceniła łącznie blisko 140 propozycji z asortymentu 50 firm. Do atestacji zakwalifikowane zostały m.in. wypieki, nabiał, warzywa, dania gotowe, mięsa, makarony, napoje, miody i słodycze.
Podobnie jak podczas dotychczasowych audytów, informacje na temat nagrodzonych produktów i ich wytwórców będą publikowane na blogu programu, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl.
Na co mogą liczyć laureaci programu „Doceń polskie”?
Pełna lista wszystkich narzędzi udostępnianych producentom wyróżnionych artykułów jest dostępna na stronie programu, pod adresem www.DocenPolskie.pl. Laureaci mogą umieszczać zdobyte godło promocyjne na wszystkich polach eksploatacji, otrzymują także zdjęcia nagrodzonych wyrobów w wysokiej rozdzielczości oraz bon na konsultacje ze specjalistą Centrum Znakowania Żywności. Poza tym, w ramach certyfikatu mają możliwość współpracy z profesjonalną Agencją PR. Informacje o laureatach są publikowane na stronie internetowej programu i blogu, a także w kwartalniku „Doceń Dobre Wiadomości”. Nagrodzone wyroby można promować w e-booku z przepisami kulinarnymi, czy Mapie Dobrego Smaku.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70