ANWIL angaĹźuje siÄ w popularyzacjÄ nauki chemii na wszystkich poziomach ksztaĹcenia, dlatego chÄtnie wspiera przedsiÄwziÄcia, które temu sĹuĹźÄ zarówno samodzielnie (utworzenie klasy patronackiej spóĹki w Zespole SzkóĹ Chemicznych we WĹocĹawku, czy teĹź sponsoring konkursu chemicznego, organizowanego dla gimnazjalistów przez wĹocĹawskie III Liceum im. Marii Konopnickiej), jak i za poĹrednictwem swojej fundacji korporacyjnej, która we wrzeĹniu 2016 r. ogĹosiĹa konkurs grantowy UczÄ siÄ z ANWIL. Zadaniem wnioskodawców byĹo zaproponowanie innowacyjnych metod oraz narzÄdzi edukacji, umoĹźliwiajÄ cych pokazanie praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu chemii, matematyki, fizyki oraz informatyki i tym samym zainteresowanie uczniów tymi dziedzinami nauki.
Jeden z 12 grantów Fundacji trafiĹ do ZespoĹu SzkóĹ Elektrycznych we WĹocĹawku. ZwyciÄski projekt „Energia elektryczna – teraĹşniejszoĹÄ i przyszĹoĹÄ praktycznego wykorzystywania w szkole” dotyczyĹ zaprojektowania oraz budowy Ĺazika marsjaĹskiego przez uczniów z ZSE pod opiekÄ nauczyciela JarosĹawa DÄ browskiego, prowadzÄ cego teleinformatyczne zajÄcia zawodowe.
Ĺazik zostaĹ wyposaĹźony m.in. w alternatywne ĹşródĹa zasilania w postaci paneli solarnych oraz minielektrowni wiatrowej. DziÄki temu mobilna platforma robotyczna posĹuĹźy nie tylko jako pomoc naukowa na lekcjach informatyki czy elektrotechniki, ale równieĹź pomoĹźe zrozumieÄ chemiÄ i fizykÄ.
Robot, który powstaĹ wedĹug autorskiej koncepcji uczniów, poddawany jest wĹaĹnie testom technicznym, a mĹodzi konstruktorzy juĹź myĹlÄ o jego rozwoju. W planach jest doposaĹźenie Ĺazika o elementy do transmisji obrazu oraz dĹşwiÄku, a takĹźe przystosowanie platformy robotycznej do funkcji lÄ dowiska dla quatrocoptera (zdalnie sterowanego latajÄ cego pojazdu wyposaĹźonego w cztery wirniki), który powstaje w ramach innego, dofinansowanego przez FundacjÄ ANWIL dla WĹocĹawka projektu.