SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1 proc. mniej na reklamę zewnętrzną, wzrost w II kwartale i tranzycie

W I połowie br. wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 218,3 mln zł, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej, przy czym w samym II kwartale nastąpił wzrost o 0,65 proc. Ponad jedna piąta tych inwestycji pochodzi z branży sieciowej. Aż o jedną trzecią wzrosły nakłady na reklamę tranzytową.

Dokładnie 218 356 365 zł to wartość przychodów ze sprzedaży w I półroczu br. firm zrzeszonych w Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Porównując wyniki firm, które raportowały swoje wyniki do Izby w tym i ubiegłym roku, wpływy zmalały o 1,03 proc. Z kolei w II kwartale br. przychody wyniosły 130 028 163 zł, o 0,65 proc. więcej niż rok wcześniej.

IGRZ szacuje, że dodatkowe 26 mln zł od kwietnia do czerwca br. wydano na reklamy na nośnikach mniejszych, regionalnych firm, które nie przekazują danych do Izby.

- Potwierdza się tym samym wcześniejsza prognoza, która przewiduje dla 2014 roku wielkość sprzedaży przynajmniej na poziomie roku ubiegłego lub niewielki jej wzrost - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Należy uznać, że jeden z czynników, które mają wpływ na wydatki reklamodawców - spowolnienie gospodarcze - powoli ustępuje. Aktywizują się coraz bardziej te branże, które w ostatnich latach oszczędzały na reklamie outdoorowej, na przykład usługi, finanse/marketing oraz żywność, zwłaszcza w zakresie produktów z górnej półki - wylicza.

21,2 proc. wpływów w I połowie br. zapewnili branży outdoorowej reklamodawcy z branży handlowej, 14,2 proc. - firmy z sektora żywności, 12,7 proc. - podmioty z segmentu rozrywki i kultury, a 11,7 proc. - firmy telekomunikacyjne.

- Ostatecznie największy wpływ na wielkość sprzedaży w bieżącym roku będą mieć wydatki na kampanie przed wyborami samorządowymi. W pierwszym półroczu tego roku wydatki w tym zakresie (polityczne akcje promocyjne i kampania przed eurowyborami) wyniosły ponad pięć milionów złotych (2,45 proc. ogólnej wielkości sprzedaży) - opisuje Lech Kaczoń.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSCE W 2014 r.

kategoria

sprzedaż w zł

I kwartał

II kwartał

Sieci handlowe/hipermarkety/galerie

19 309 509

19 919 958

Pozostałe z sektora Sprzedaż

2 069 952

4 945 280

Piwo

1 161 458

7 819 006

Napoje

1 580 546

2 792 160

Pozostałe z sektora Żywność

7 806 938

9 837 729

Filmy kinowe

4 475 058

3 979 206

Stacje TV

1 623 533

876 084

Stacje radiowe

1 007 315

324 095

Magazyny

17 187

25 172

Gazety codzienne

135 410

6 408

Edukacja

774 642

1 488 763

Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura

5 120 152

7 789 184

Internet

629 257

1 156 451

Systemy telefonii komórkowej

11 849 348

11 214 653

Telefonia stacjonarna

33 979

0

Pozostałe z sektora Telekomunikacja

134 111

571 818

ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA

1 631 156

4 687 538

PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI

1 860 615

712 646

Samochody

2 769 662

4 477 982

Oleje/Paliwa

419 013

1 696 501

Stacje benzynowe

549 435

506 275

Transport

392 974

900 781

Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport

461 602

696 386

Banki

4 615 484

6 851 895

Ubezpieczenia

67 965

915 263

Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing

1 209 332

3 061 150

Proszki do prania

156 498

54 433

Pozostałe z sektora Domowe środki czystości

165 036

1 602 075

Akcje społeczne non-profit

487 921

390 408

Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja

204 298

848 731

AGD/RTV

561 686

3 148 977

Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura

638 460

996 224

Biura podróży

1 212 612

2 407 552

Usługi medyczne

297 904

182 938

Pozostałe z sektora Usługi

4 313 016

4 533 454

BUDOWNICTWO

2 410 244

4 003 493

PRODUKTY DLA DZIECI

28 314

89 364

ODZIEŻ/OBUWIE

2 546 546

4 311 716

PRODUKTY DLA ZWIERZĄT

66 384

218 758

PRZEMYSŁ

33 522

1 254 781

ROLNICTWO/OGRODNICTWO

202 798

977 104

KAMPANIE POLITYCZNE

756 840

4 595 343

NIEOKREŚLONY SEKTOR

2 540 490

3 160 428

ŁĄCZNIE

88 328 201

130 028 163

Na drugiej podstronie dane dotyczące reklamy tranzytowej

Dołącz do dyskusji: 1 proc. mniej na reklamę zewnętrzną, wzrost w II kwartale i tranzycie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
huop
Oglądaj całkowicie za darmo bez limitów bez logowania i rejestracji ! filmy online i seriale 2014 LINK: tvline.pl - Najnowsze zrzuty: Piekna i bestia 2014 film fantasy
0 0
odpowiedź