Instagram poszerza treści reklamowe w ramach Carousel ads (wideo)
Serwis Instagram wprowadził dla marek nowe rozwiązanie Carousel ads, które pozwala na publikowanie większych zbiorów treści związanych z reklamowanymi produktami.
Informując o wprowadzeniu Carousel ads na swoim oficjalnym blogu, zespół Instagrama podkreślił, że jednym z powodów stworzenia tego formatu były opinie użytkowników, z których wielu jest zainteresowanych w zdobyciu większej ilości informacji na temat konkretnej marki niż te, które są zawarte w tradycyjnych reklamach.
Carousel ads jest narzędziem pozwalającym reklamodawcom na umieszczenie na Instagramie reklamy w postaci kilku kolejnych slajdów, które można przesuwać na ekranie. Do każdego zdjęcia może być dołączony krótki tekst, na końcu zaś link do strony zawierającej więcej informacji o konkretnym produkcie lub firmie.
- Carousel ads oferuje markom większą elastyczność w przekazywaniu treści poprzez umożliwienie odbiorcom przewijania obrazów na ekranie i oglądanie dodatkowych zdjęć, a także kliknięcie na odnośnik odsyłający do strony, do której chce skierować użytkowników reklamodawca - podkreślają przedstawiciele Instagrama. - Takie rozwiązanie pozwala firmom na publikowanie w urządzeniach mobilnych wielostronicowych reklam.
Jako jeden z przykładów Instagram podaje producenta samochodów, który na kolejnych slajdach może przedstawić odbiorcy nowatorskie rozwiązania zastosowane w konkretnym modelu, a na koniec pokazać mu auto w całości wraz z odnośnikiem prowadzącym do strony salonu.
Instagram zaznacza, że dostępność opcji Carousel ads będzie na razie ograniczona. Przed jej szerokim rozpowszechnieniem serwis zamierza przeprowadzić badania i przekonać się, jak ją odbiorą użytkownicy i jakie modyfikacje będą jeszcze konieczne do wprowadzenia.
Dołącz do dyskusji: Instagram poszerza treści reklamowe w ramach Carousel ads (wideo)