Najdłużej przyciągają internautów serwisy radiowe, VoD i portale. Liderem RMFon.pl (TOP 20)
W serwisach najpopularniejszych stacji radiowych internauci spędzają miesięcznie od 5 do 15 godzin, a w liderującym RMFon.pl - ponad 23 godziny. W czołówce znajdują się też serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv), portale horyzontalne (WP.pl, Onet.pl, o2.pl, Interia.pl i TVN24.pl) i niektóre serwisy tematyczne.
W lipcu br. serwis RMFon.pl, w którym można słuchać stacji radiowych z Grupy RMF, odwiedziło 737,6 tys. użytkowników, z których każdy korzystał z niego średnio przez 23 godziny i 13:33 minuty. Witryna zanotowała 10,72 mln odsłon trwających średnio aż po 2 godziny i 2:01 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Kolejne trzy miejsca w zestawieniu stron, na których internauci spędzają przeciętnie najwięcej czasu, zajęły witryny innych stacji radiowych. Z Open.fm (gdzie można słuchać tematycznych rozgłośni internetowych) każdy użytkownik korzystał średnio przez 15 godzin i 11:13 minuty, z EskaGO.pl - 7 goRMFon.pl - ponad 23 godziny. W czołówce znajdują się też serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv), portale horyzontalne (WP.pl, Onet.pl, o2.pl, Interia.pl i TVN24.pldzin i 58:36 minuty, a Radiozet.pl - 7 godzin i 56:24 minuty. Na EskaGO.pl i Radiozet.pl przeciętna odsłona trwała ponad godzinę, co wskazuje, że tak samo jak w przypadku RMFon.pl użytkownicy nie przeglądają tych stron bardzo intensywnie, tylko włączają określone stacje, które potem grają „w tle”.
W dalszej części rankingu znalazły się jeszcze Tuba.pl (gdzie można słuchać rozgłośni Grupy Radiowej Agory) z 5 godzinami i 51:36 minutami na użytkownika oraz Polskieradio.pl z 3 godzinami i 29:15 minutami.
Warto zaznaczyć, że w tej grupie tylko RMFon.pl i Open.fm to stricte playery radiowe, natomiast w innych serwisach znajduje się sporo treści rozrywkowych i informacyjnych.
W zestawieniu znalazły się również dwa serwisy VoD: Player.pl (należący do Grupy TVN) i Ipla.tv (wchodząca w skład Cyfrowego Polsatu). Na pierwszym przeciętny użytkownik spędził 6 godzin i 33:46 minuty, a na drugim - 3 godziny i 2:16 minuty. Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w lipcu zanotowała 968,8 tys. użytkowników, 1,93 mln uruchomionych aplikacji oraz aż 64 godziny i 54:40 minuty na uruchomioną aplikację.
Na liście jest pięć portali ogólnotematycznych: WP.pl z 5 godzinami i 7:46 minutami na przeciętnego użytkownika, Onet.pl - z 4 godzinami i 38:55 minutami, o2.pl - z 4 godzinami i 34:58 minutami, Interia.pl - z 3 godzinami i 19:29 minutami oraz TVN24.pl - z 2 godzinami i 45:28 minutami. Warto zwrócić uwagę, że na tych portalach, tak samo jak w serwisach tematycznych, przeciętna odsłona trwa zdecydowanie krócej niż w przypadku witryn radiowych czy VoD. Dla WP.pl ten wskaźnik wyniósł w lipcu 95 sekund, dla Onetu - 119 sekund, a dla o2.pl - 121 sekund.
Jeszcze krócej trwała średnia odsłona na społecznościowej Fotce.pl (49 sekund) i Allegro.pl (58 sekund). Z serwisów tematycznych na liście znalazły się jeszcze show-biznesowy Pudelek.pl, dziecięce Kreskoweczki.pl, sportowy Realmadryt.pl i humorystyczni Piekielni.pl.
Należy dodać, że w zestawieniu ujęto jedynie strony objęte w Megapanelu PBI/Gemius audytem site-centric, który nie dotyczy prawie wszystkich serwisów zagranicznych, a także niektórych polskich (np. NK.pl). Stąd bierze się brak na liście chociażby serwisu z grami Kurnik.pl, który gdy jeszcze był objęty audytem site-centric, notował po kilkanaście godzin przypadających na przeciętnego użytkownika (16 godzin i 33:38 minuty w styczniu ub.r.). Inna strona o takiej tematyce, Gry.pl, miała w lipcu br. godzinę i 34:54 minuty na każdego z 2,52 mln użytkowników.
Serwisy o najdłuższym średnim czasie korzystania przez użytkowników w lipcu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
średni czas odsłony [godz:min:s] |
rmfon.pl |
23:13:33 |
737 612 |
10 723 956 |
219 840 |
02:02:01 |
open.fm |
15:11:13 |
482 669 |
14 755 365 |
19 420 |
00:33:28 |
eskago.pl |
07:58:36 |
739 187 |
6 017 883 |
387 318 |
01:11:06 |
radiozet.pl |
07:56:24 |
564 780 |
5 795 040 |
556 239 |
01:02:53 |
player.pl |
06:33:46 |
1 028 669 |
18 518 952 |
443 485 |
00:23:06 |
tuba.pl |
05:51:36 |
366 792 |
3 272 534 |
133 541 |
00:47:44 |
tlen.pl |
05:17:14 |
477 063 |
81 560 959 |
851 420 |
00:02:04 |
wp.pl |
05:07:46 |
11 803 970 |
2 907 171 888 |
287 976 756 |
00:01:35 |
onet.pl |
04:38:55 |
13 921 120 |
2 598 846 413 |
332 942 135 |
00:01:59 |
o2.pl |
04:34:58 |
3 596 288 |
623 598 368 |
66 248 914 |
00:02:01 |
fotka.pl |
04:33:41 |
679 079 |
316 086 643 |
54 900 779 |
00:00:49 |
polskieradio.pl |
03:29:15 |
1 143 408 |
10 039 971 |
1 365 855 |
00:34:06 |
interia.pl |
03:19:29 |
7 569 454 |
733 074 731 |
97 239 553 |
00:02:46 |
ipla.tv |
03:02:16 |
805 640 |
12 023 247 |
268 559 |
00:14:29 |
tvn24.pl |
02:45:28 |
3 620 549 |
123 942 538 |
21 739 221 |
00:07:23 |
pudelek.pl |
02:34:35 |
2 417 958 |
251 883 967 |
65 819 771 |
00:02:32 |
allegro.pl |
02:31:14 |
12 691 960 |
2 154 493 024 |
65 790 852 |
00:00:58 |
kreskoweczki.pl |
01:58:02 |
323 313 |
15 946 057 |
1 150 675 |
00:02:45 |
realmadryt.pl |
01:45:45 |
173 557 |
13 618 995 |
2 746 047 |
00:01:53 |
piekielni.pl |
01:41:49 |
99 448 |
5 697 418 |
1 291 463 |
00:02:45 |
W skali roku RMFon.pl przy minimalnie mniejszej liczbie użytkowników i odsłon (spadki o 18 tys. i 755,8 tys.) przyciągał przeciętnego odwiedzającego o 2 godziny i 12:51 minut dłużej (to wzrost o 10,5 proc.).
Open.fm zanotował wzrost średniego czasu przypadającego na użytkownika aż o 3 godziny i 54:01 minuty (34,5 proc. w górę), Radiozet.pl - o godzinę 28:09 minuty (czyli o 22,7 proc.), Tlen.pl - o 3 godziny i 12:47 minuty (to aż o 154,9 proc. w górę), a o2.pl - o 3 godziny i 7:14 minuty (czyli trzy razy dłużej niż przed rokiem).
Za to EskaGO.pl straciła w przeliczeniu na odwiedzającego 2 godziny i 13:44 minuty (spadek o 21,8 proc.), Tuba.pl - godzinę i 39:01 minuty (22 proc. w dół), Fotka.pl - 29:39 minuty (9,8 proc. w dół), a Allegro.pl - 24:49 minuty (spadek o 14,1 proc.).
Warto zwrócić uwagę, że Player.pl, WP.pl i TVN24.pl przy sporych wzrostach odwiedzalności (Player.pl zyskał 240,9 tys. użytkowników, WP.pl - 147,9 tys., a TVN24.pl - o 397,6 tys.) osiągnęły niewielkie wzrosty średniego czasu przypadającego na odwiedzającego (odpowiednio: 13:06 minuty, 2:12 minuty i 5:33 minuty), natomiast Onet.pl przy podobnym wzroście (o 654,9 tys. użytkowników) zanotował nieznaczny spadek przeciętnego czasu (o 46 sekund).
Serwisy o najdłuższym średnim czasie korzystania przez użytkowników rok po roku |
||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
lipiec 2014 |
lipiec 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
rmfon.pl |
737 612 |
10 723 956 |
23:13:33 |
755 573 |
11 479 727 |
21:00:42 |
open.fm |
482 669 |
14 755 365 |
15:11:13 |
299 323 |
4 677 439 |
11:17:12 |
eskago.pl |
739 187 |
6 017 883 |
07:58:36 |
675 274 |
6 504 654 |
10:12:20 |
radiozet.pl |
564 780 |
5 795 040 |
07:56:24 |
500 817 |
4 662 988 |
06:28:15 |
player.pl |
1 028 669 |
18 518 952 |
06:33:46 |
787 799 |
18 434 671 |
06:20:40 |
tuba.pl |
366 792 |
3 272 534 |
05:51:36 |
316 827 |
4 183 700 |
07:30:37 |
tlen.pl |
477 063 |
81 560 959 |
05:17:14 |
728 186 |
79 820 723 |
02:04:27 |
wp.pl |
11 803 970 |
2 907 171 888 |
05:07:46 |
11 656 031 |
1 751 713 529 |
05:05:34 |
onet.pl |
13 921 120 |
2 598 846 413 |
04:38:55 |
13 266 194 |
2 443 379 542 |
04:39:41 |
o2.pl |
3 596 288 |
623 598 368 |
04:34:58 |
4 057 903 |
254 074 819 |
01:27:44 |
fotka.pl |
679 079 |
316 086 643 |
04:33:41 |
924 712 |
476 411 446 |
05:03:20 |
polskieradio.pl |
1 143 408 |
10 039 971 |
03:29:15 |
1 371 619 |
14 751 507 |
03:25:33 |
interia.pl |
7 569 454 |
733 074 731 |
03:19:29 |
7 571 359 |
705 133 103 |
03:20:39 |
ipla.tv |
805 640 |
12 023 247 |
03:02:16 |
736 702 |
12 529 503 |
02:27:59 |
tvn24.pl |
3 620 549 |
123 942 538 |
02:45:28 |
3 222 953 |
103 367 048 |
02:39:55 |
pudelek.pl |
2 417 958 |
251 883 967 |
02:34:35 |
2 574 821 |
197 642 757 |
01:17:20 |
allegro.pl |
12 691 960 |
2 154 493 024 |
02:31:14 |
12 224 529 |
2 554 283 387 |
02:56:03 |
kreskoweczki.pl |
323 313 |
15 946 057 |
01:58:02 |
333 247 |
16 075 688 |
02:09:37 |
realmadryt.pl |
173 557 |
13 618 995 |
01:45:45 |
- |
13 520 519 |
- |
piekielni.pl |
99 448 |
5 697 418 |
01:41:49 |
- |
5 509 059 |
- |
Dołącz do dyskusji: Najdłużej przyciągają internautów serwisy radiowe, VoD i portale. Liderem RMFon.pl (TOP 20)