Redan liczy na zysk w IV kw., zmienia model sklepów na multibrandowy
Spółka odzieżowa Redan której strata netto sięgnęła 16,2 mln zł w I półroczu spodziewa się, że w IV kw. uda jej się wypracować zysk. W planach jest otwarcie 10 sklepów Textilmarket w tym roku i 40 kolejnych w 2010 r. We wrześniu zaś ruszą sklepy multibrandowe z asortymentem marek Top Secret i Troll, poinformowali przedstawiciele spółki.
"Ciężko będzie odrobić stratę z I półrocza i raczej nie w III kw, ale w IV kw. możemy mieć zysk, jeśli nie pogorszy się otoczenie ekonomiczne"- powiedział prezes Piotr Kujawiński.
"Zakładamy, że co najmniej utrzymamy poziom sprzedaży z I półrocza, dzięki zwiększaniu powierzchni sklepów franszyzowych, a marża procentowa będzie rosła, choć spadała w I półroczu"- dodał wiceprezes zarządu Bogusz Kruszyński.
Redan liczy na powrót w II półroczu do poziomu marż z I półrocza 2008 r. dzięki zmianie formuły sklepów Troll, działających w segmencie modowym na multibrandowe oraz umocnieniu złotego.
Marża na sprzedaży działalności kontynuowanej wyniosła 42,1% w I pół. (43,4% w II kw. i 40,9% w I kw.2009 r.) wobec 47,6% rok wcześniej.
Marża handlowa sięgnęła 59 mln zł wobec 65,5 mln zł rok wcześniej, co przełożyło się na stratę na sprzedaży wysokości 8,5 mln zł w I pół. Na obniżenie marży wpłynęły spadek popytu oraz osłabienie złotego.
Sprzedaż spadła do 138,3 mln zł w I pół. w porównaniu z 137,6 mln zł rok wcześniej.
Spadek marży i wysokie koszty funkcjonowania sklepów spowodowały stratę na sprzedaży wysokości 10 mln zł w segmencie modowym w I pół. Zysk w segmencie dyskontowym wyniósł 3,4 mln zł.
Kujawiński poinformował, że w celu optymalizacji kosztów we wrześniu zostaną otwarte pierwsze sklepy multibrandowe o powierzchni 150-400 m.kw., oferujące towary marki Top Secret i Troll. W dalszych planach jest wprowadzenie asortymentu innych marek, również zagranicznych, jeszcze nieobecnych w Polsce. Spółka będzie także wykorzystywać tańsze materiały do produkcji kolekcji.
Redan planuje także zwiększyć sieć sklepów Textilmarket o 10 w tym roku i 40 w 2010 r. Na koniec czerwca sieć Textilmarket liczyła 143 sklepy. Docelowo spółka chciałaby posiadać 500-600 sklepów, które realizowałyby obroty rzędu 600-700 mln zł rocznie.
"Naszym podstawowym celem w I półroczu było utrzymanie płynności, a drugim skasowanie tych działań, które nie były rentowne i nie dawały perspektyw w krótkim terminie"- powiedział wiceprezes.
Redan zlikwidował w I pół. sklepy marki Troll, co spowodowało odpisy wysokości 3,6 mln zł oraz kilka nierentownych sklepów Top Secret (2,1 mln zł) oraz spółki na Słowacji i w Czechach (0,9 mln zł). Strata na sprzedaży sklepów marki Morgan wyniosła 0,2 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Redan liczy na zysk w IV kw., zmienia model sklepów na multibrandowy