SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rośnie widoczność reklam w polskim internecie

Wskaźniki widoczności reklam w polskim internecie po sporym spadku w końcówce ubiegłego roku, wróciły do normy i europejskiej średniej. Viewability zarówno reklam graficznych, jak i wideo, znacznie wzrosło w pierwszym kwartale 2021 roku - wynika z najnowszego raportu "Viewability Benchmark" firmy Meetrics.

W pierwszych miesiącach 2021 roku Viewability (widoczność) reklam wideo w Polsce wzrosła aż o 7 procent, do 80 procent. Również średnie wskaźniki Viewability dla reklam typu display (“bannerowych”) mocno wzrosły, aż o niemal 10 proc. - do 61 procent.

 

 

Widoczność reklam Display Desktop wzrosła z 53 proc. w IV kwartale 2020 roku do 61 proc. w I kwartale 2021 roku, zaś tzw. Viewability Viwtime spadł z 20,9 sek. do 20,5 sek.

Z kolei widoczność Display Mobile wzrosła w omawianym okresie z 54 proc. do 61 proc., a Viewability Viewitme wzrosło z 14,2 sek. do 14,3 sek.

Raport Viewability Benchmarks" pokazuje także szczegółowo m.in. dane dotyczące poszczególnych formatów reklamowych, jak również pozwala na porównania trendów z poszczególnych rynków europejskich.
Raport wskazuje także na główne powody braku widoczności lub słabej widoczności reklam digital (czołowym powodem pozostaje tradycyjnie złe umiejscowienie reklamy na stronie, jednak przyczyn słabej widoczności reklam może być dużo więcej).

- Przez ostatnie trzy miesiące polski rynek bardzo mocno popracował nad efektywnością reklamy w internecie. Jednak by nie tylko utrzymać się w europejskiej średniej, ale wznieść się ponad ten poziom, należy cały czas pamiętać o tym co jest kluczem do sukcesu, w kontekście widoczności naszych reklam w sieci. A kluczem tym jest jakość miejsca w którym tę reklamę umieszczamy, czyli mówiąc branżowym językiem - dobry placement. Oczywiście ważne jest również korzystanie z dostępnych narzędzi pozwalających na weryfikację jakości wyświetlania reklam – mówi Hubert Świtalski, regional manager CEE Meetrics.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

Dołącz do dyskusji: Rośnie widoczność reklam w polskim internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl