„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań
Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w lipcu br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.
W lipcu 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 056 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 16,07 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 420 egz., o 11,74 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 14,40 proc. do 2 971 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średni wynik zwiększył się o 35,56 proc. i wyniósł 305 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 16,03 proc. do 1 870 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.
Tylko jeden dziennik w lipcu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 11,33 proc. i wyniósł 673 egz.
ZKDP |
lipiec |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Rzeczpospolita |
11 056 |
54 022 |
9 525 |
55 048 |
16,07% |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 420 |
40 217 |
9 325 |
40 009 |
11,74% |
Puls Biznesu |
2 971 |
10 107 |
2 597 |
10 379 |
14,40% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 965 |
4 632 |
1 821 |
4 569 |
7,91% |
Gazeta Wyborcza |
1 870 |
142 182 |
2 227 |
152 873 |
-16,03% |
Przegląd Sportowy |
381 |
31 340 |
381 |
34 746 |
0,00% |
Gazeta Polska Codziennie |
305 |
19 153 |
225 |
18 070 |
35,56% |
Fakt Gazeta Codzienna |
215 |
266 363 |
212 |
297 254 |
1,42% |
Super Express |
0 |
136 316 |
0 |
141 505 |
- |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 894 egz., po wzroście o 57,39 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 308 egz., po wzroście o 6,94 proc.
Na podium (po spadku z drugiej pozycji) znalazła się jeszcze „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zmniejszył się o 5,33 proc. do 302 egz.
Z szesnastej na piątą lokatę awansował „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 262 egz., po wzroście o 279,71 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa) - było to 80,30 proc. do 13 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 16. na 22.
ZKDP |
lipiec |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Polska Dziennik Bałtycki |
894 |
21 815 |
568 |
25 033 |
57,39% |
Echo Dnia |
308 |
15 401 |
288 |
17 661 |
6,94% |
Gazeta Pomorska |
302 |
36 163 |
319 |
39 888 |
-5,33% |
Głos Wielkopolski |
266 |
25 915 |
290 |
28 487 |
-8,28% |
Polska Dziennik Zachodni |
262 |
33 735 |
69 |
38 238 |
279,71% |
Polska Gazeta Wrocławska |
231 |
13 745 |
174 |
15 635 |
32,76% |
Gazeta Lubuska |
205 |
17 775 |
257 |
18 824 |
-20,23% |
Express Bydgoski |
143 |
9 940 |
118 |
10 571 |
21,19% |
Głos - Dziennik Pomorza |
137 |
19 352 |
80 |
21 549 |
71,25% |
Gazeta Codzienna Nowiny |
135 |
13 608 |
90 |
14 510 |
50,00% |
Dziennik Polski |
130 |
16 266 |
135 |
17 830 |
-3,70% |
Nowości - Dziennik Toruński |
110 |
11 079 |
92 |
12 277 |
19,57% |
Nowa Trybuna Opolska |
106 |
11 660 |
155 |
13 704 |
-31,61% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
96 |
12 280 |
73 |
14 519 |
31,51% |
Polska Gazeta Krakowska |
76 |
14 660 |
124 |
15 949 |
-38,71% |
Polska Metropolia Warszawska |
76 |
2 893 |
69 |
3 509 |
10,14% |
Kurier Lubelski |
58 |
3 640 |
33 |
4 160 |
75,76% |
Kurier Szczeciński |
42 |
9 944 |
54 |
10 911 |
-22,22% |
Dziennik Łódzki |
39 |
18 515 |
101 |
21 555 |
-61,39% |
Kurier Poranny |
24 |
4 811 |
35 |
5 143 |
-31,43% |
Gazeta Współczesna |
16 |
5 430 |
26 |
6 007 |
-38,46% |
Express Ilustrowany |
13 |
23 572 |
66 |
27 844 |
-80,30% |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań