SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w lipcu br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.

W lipcu 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 056 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 16,07 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 420 egz., o 11,74 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 14,40 proc. do 2 971 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średni wynik zwiększył się o 35,56 proc. i wyniósł 305 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 16,03 proc. do 1 870 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.

Tylko jeden dziennik w lipcu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 11,33 proc. i wyniósł 673 egz.

ZKDP

lipiec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Rzeczpospolita

11 056

54 022

9 525

55 048

16,07%

Dziennik Gazeta Prawna

10 420

40 217

9 325

40 009

11,74%

Puls Biznesu

2 971

10 107

2 597

10 379

14,40%

Parkiet Gazeta Giełdy

1 965

4 632

1 821

4 569

7,91%

Gazeta Wyborcza

1 870

142 182

2 227

152 873

-16,03%

Przegląd Sportowy

381

31 340

381

34 746

0,00%

Gazeta Polska Codziennie

305

19 153

225

18 070

35,56%

Fakt Gazeta Codzienna

215

266 363

212

297 254

1,42%

Super Express

0

136 316

0

141 505

-

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 894 egz., po wzroście o 57,39 proc.

Z czwartego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 308 egz., po wzroście o 6,94 proc.

Na podium (po spadku z drugiej pozycji) znalazła się jeszcze „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zmniejszył się o 5,33 proc. do 302 egz.

Z szesnastej na piątą lokatę awansował „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 262 egz., po wzroście o 279,71 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa) - było to 80,30 proc. do 13 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 16. na 22.

ZKDP

lipiec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Polska Dziennik Bałtycki

894

21 815

568

25 033

57,39%

Echo Dnia

308

15 401

288

17 661

6,94%

Gazeta Pomorska

302

36 163

319

39 888

-5,33%

Głos Wielkopolski

266

25 915

290

28 487

-8,28%

Polska Dziennik Zachodni

262

33 735

69

38 238

279,71%

Polska Gazeta Wrocławska

231

13 745

174

15 635

32,76%

Gazeta Lubuska

205

17 775

257

18 824

-20,23%

Express Bydgoski

143

9 940

118

10 571

21,19%

Głos - Dziennik Pomorza

137

19 352

80

21 549

71,25%

Gazeta Codzienna Nowiny

135

13 608

90

14 510

50,00%

Dziennik Polski

130

16 266

135

17 830

-3,70%

Nowości - Dziennik Toruński

110

11 079

92

12 277

19,57%

Nowa Trybuna Opolska

106

11 660

155

13 704

-31,61%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

96

12 280

73

14 519

31,51%

Polska Gazeta Krakowska

76

14 660

124

15 949

-38,71%

Polska Metropolia Warszawska

76

2 893

69

3 509

10,14%

Kurier Lubelski

58

3 640

33

4 160

75,76%

Kurier Szczeciński

42

9 944

54

10 911

-22,22%

Dziennik Łódzki

39

18 515

101

21 555

-61,39%

Kurier Poranny

24

4 811

35

5 143

-31,43%

Gazeta Współczesna

16

5 430

26

6 007

-38,46%

Express Ilustrowany

13

23 572

66

27 844

-80,30%

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl