SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Sieci”, “Do Rzeczy” i “Uważam Rze” z najsłabszą sprzedażą

W maju br. tygodnik “Uważam Rze” zanotował najgorszą sprzedaż w swojej historii, podobnie jak “Sieci” i “Do Rzeczy”. Liderem tygodników opinii pozostał “Gość Niedzielny”, a na drugie miejsce awansował “Newsweek”.

Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W maju br. jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 10,89 proc. i wyniosła 134 498 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W piątym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 125 916 egz. po wzroście o 1,81 proc. Trzecia pozycja należała do tygodnika “Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 1,73 proc. do 123 450 egz.

Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn “Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 92 385 egz.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego wynik uplasował się na poziomie 85 587 egz.

Zarówno “Sieci” jak i “Do Rzeczy” miały w maju br. najniższą średnią sprzedaż ogółem od pojawienia się obu pism na rynku (pierwszy z tych tygodników debiutował w listopadzie ub.r., a drugi - w styczniu br.).

Największy spadek w maju br. zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 89,63 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 13 443 egz., co było najniższym wynikiem w historii tego tygodnika. Tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był drugi). W maju br. “Uważam Rze” przekształcane było stopniowo w tytuł dla małych i średnich przedsiębiorców. Wprowadzanie zmiany zakończono w zeszłym miesiącu (więcej na ten temat).

Drugi największy spadek odnotowała będąca na siódmym miejscu “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średni wynik zmalał o 14,64 proc. do 51 618 egz.

Wirtualnemedia.pl

maj

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

198 456

135 148

134 498

208 045

151 999

150 941

Newsweek Polska

184 948

132 566

125 916

204 523

143 730

123 680

Polityka

178 500

123 450

123 450

181 163

121 358

121 350

Sieci

195 364

92 395

92 385

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

191 500

95 087

85 587

-

-

-

Wprost

153 500

133 310

61 989

173 748

130 346

72 319

Gazeta Polska

135 704

52 348

51 618

136 934

61 115

60 469

Przegląd

51 500

18 529

18 529

60 900

19 735

19 735

Przekrój

43 315

23 086

17 751

52 225

24 609

18 799

Tygodnik Powszechny

40 000

19 106

16 239

36 862

22 150

16 220

Uważam Rze inaczej pisane

37 031

13 828

13 443

231 222

130 064

129 574


Średnia sprzedaż ogółem “Tygodnika Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś)  w maju br. wyniosła 327257 egz. po spadku o 5,50 proc. W zestawieniu nie ma magazynu “Forum”, bo od końca kwietnia ub.r. ukazuje się on jako dwutygodnik (zobacz szczegóły).

Wirtualnemedia.pl

maj

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tygodnik Angora

492 514

327 257

327 257

543 997

346 309

346 309


W maju 2013 roku w porównaniu do kwietnia br. największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 24,82 proc., zanotował także tygodnik “Uważam Rze”. Natomiast jedyny wzrost odnotował “Newsweek” - jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry o 6,49 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

maj

kwiecień

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

198 456

135 148

134 498

200 495

146 839

146 189

Newsweek Polska

184 948

132 566

125 916

181 945

124 887

118 237

Polityka

178 500

123 450

123 450

187 750

131 889

131 889

Sieci

195 364

92 395

92 385

208 750

103 722

103 712

Tygodnik Do Rzeczy

191 500

95 087

85 587

201 250

106 871

97 371

Wprost

153 500

133 310

61 989

158 000

137 473

66 157

Gazeta Polska

135 704

52 348

51 618

136 641

63 997

63 418

Przegląd

51 500

18 529

18 529

56 200

19 813

19 813

Przekrój

43 315

23 086

17 751

45 856

23 705

18 360

Tygodnik Powszechny

40 000

19 106

16 239

42 000

20 948

17 920

Uważam Rze inaczej pisane

37 031

13 828

13 443

46 277

18 265

17 880

Wirtualnemedia.pl

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

maj

kwiecień

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tygodnik Angora

492 514

327 257

327 257

492 312

328 405

328 405

Dołącz do dyskusji: “Sieci”, “Do Rzeczy” i “Uważam Rze” z najsłabszą sprzedażą

44 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Czy ma ktoś pożyczyć lupę? Chciałbym dokładnie poznać nakład Uważam Rze.
0 0
odpowiedź
User
xm
Brawo Newsweek i Polityka!
Sieci, Do rzeczy i Gazeta Polska - ponad połowa nakładu to zwroty.
0 0
odpowiedź
User
Michał
Brawo Gość Niedzielny!!!
0 0
odpowiedź