“Sieci”, “Do Rzeczy” i “Uważam Rze” z najsłabszą sprzedażą
W maju br. tygodnik “Uważam Rze” zanotował najgorszą sprzedaż w swojej historii, podobnie jak “Sieci” i “Do Rzeczy”. Liderem tygodników opinii pozostał “Gość Niedzielny”, a na drugie miejsce awansował “Newsweek”.
Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W maju br. jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 10,89 proc. i wyniosła 134 498 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W piątym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 125 916 egz. po wzroście o 1,81 proc. Trzecia pozycja należała do tygodnika “Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 1,73 proc. do 123 450 egz.
Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn “Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 92 385 egz.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego wynik uplasował się na poziomie 85 587 egz.
Zarówno “Sieci” jak i “Do Rzeczy” miały w maju br. najniższą średnią sprzedaż ogółem od pojawienia się obu pism na rynku (pierwszy z tych tygodników debiutował w listopadzie ub.r., a drugi - w styczniu br.).
Największy spadek w maju br. zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 89,63 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 13 443 egz., co było najniższym wynikiem w historii tego tygodnika. Tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był drugi). W maju br. “Uważam Rze” przekształcane było stopniowo w tytuł dla małych i średnich przedsiębiorców. Wprowadzanie zmiany zakończono w zeszłym miesiącu (więcej na ten temat).
Drugi największy spadek odnotowała będąca na siódmym miejscu “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średni wynik zmalał o 14,64 proc. do 51 618 egz.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
198 456 |
135 148 |
134 498 |
208 045 |
151 999 |
150 941 |
Newsweek Polska |
184 948 |
132 566 |
125 916 |
204 523 |
143 730 |
123 680 |
Polityka |
178 500 |
123 450 |
123 450 |
181 163 |
121 358 |
121 350 |
Sieci |
195 364 |
92 395 |
92 385 |
- |
- |
- |
Tygodnik Do Rzeczy |
191 500 |
95 087 |
85 587 |
- |
- |
- |
Wprost |
153 500 |
133 310 |
61 989 |
173 748 |
130 346 |
72 319 |
Gazeta Polska |
135 704 |
52 348 |
51 618 |
136 934 |
61 115 |
60 469 |
Przegląd |
51 500 |
18 529 |
18 529 |
60 900 |
19 735 |
19 735 |
Przekrój |
43 315 |
23 086 |
17 751 |
52 225 |
24 609 |
18 799 |
Tygodnik Powszechny |
40 000 |
19 106 |
16 239 |
36 862 |
22 150 |
16 220 |
Uważam Rze inaczej pisane |
37 031 |
13 828 |
13 443 |
231 222 |
130 064 |
129 574 |
Średnia sprzedaż ogółem “Tygodnika Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) w maju br. wyniosła 327257 egz. po spadku o 5,50 proc. W zestawieniu nie ma magazynu “Forum”, bo od końca kwietnia ub.r. ukazuje się on jako dwutygodnik (zobacz szczegóły).
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora |
492 514 |
327 257 |
327 257 |
543 997 |
346 309 |
346 309 |
W maju 2013 roku w porównaniu do kwietnia br. największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 24,82 proc., zanotował także tygodnik “Uważam Rze”. Natomiast jedyny wzrost odnotował “Newsweek” - jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry o 6,49 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
198 456 |
135 148 |
134 498 |
200 495 |
146 839 |
146 189 |
Newsweek Polska |
184 948 |
132 566 |
125 916 |
181 945 |
124 887 |
118 237 |
Polityka |
178 500 |
123 450 |
123 450 |
187 750 |
131 889 |
131 889 |
Sieci |
195 364 |
92 395 |
92 385 |
208 750 |
103 722 |
103 712 |
Tygodnik Do Rzeczy |
191 500 |
95 087 |
85 587 |
201 250 |
106 871 |
97 371 |
Wprost |
153 500 |
133 310 |
61 989 |
158 000 |
137 473 |
66 157 |
Gazeta Polska |
135 704 |
52 348 |
51 618 |
136 641 |
63 997 |
63 418 |
Przegląd |
51 500 |
18 529 |
18 529 |
56 200 |
19 813 |
19 813 |
Przekrój |
43 315 |
23 086 |
17 751 |
45 856 |
23 705 |
18 360 |
Tygodnik Powszechny |
40 000 |
19 106 |
16 239 |
42 000 |
20 948 |
17 920 |
Uważam Rze inaczej pisane |
37 031 |
13 828 |
13 443 |
46 277 |
18 265 |
17 880 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora |
492 514 |
327 257 |
327 257 |
492 312 |
328 405 |
328 405 |
Dołącz do dyskusji: “Sieci”, “Do Rzeczy” i “Uważam Rze” z najsłabszą sprzedażą
Sieci, Do rzeczy i Gazeta Polska - ponad połowa nakładu to zwroty.