SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC ogranicza prędkość sieci WiFi bez wiedzy klientów? Operator zaprzecza

Sieć UPC Polska ogranicza prędkość internetu w domowych sieciach WiFi nie informując swoich klientów - twierdzi „Dziennik Gazeta Prawna”. Operator tym doniesieniom zaprzecza, informując, że wystąpił jedynie problem techniczny z jednym modelem routera.

Do gazety zgłosił się abonent UPC, który posiada usługę internetu 60 Mb/s. Jak twierdzi, w ostatnim czasie prędkość internetu na urządzeniach podłączonych do WiFi (wskazał na smartfony i tablety) zwolniła aż do 3 Mb/s. Ma to być skutek problemów technicznych routerów wypożyczanych od operatora przez klientów na czas trwania umowy. Nie współpracują one ze wszystkimi urządzeniami jakie abonent UPC chciałby podłączyć do domowej sieci WiFi.

Jednak Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska, tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że operator nie ogranicza szybkości internetu oferowanego abonentom. - Artykuł w „Dzienniku Gazecie Prawnej” zawiera nieprawdziwe stwierdzenia, że UPC ograniczył prędkość WiFi w routerach niektórych klientów. Rzeczywistość jest inna: nie wpływamy w żaden sposób na zmniejszenie prędkości WiFi - zapewnia Fura.

Rzecznik przyznaje jednocześnie, że ostatnio wgrana została nowa wersja oprogramowania i na jednym z modeli routera (model TC7200) zaobserwowano jednostkowe przypadki niewystarczającej współpracy z kilkoma modelami kart sieci WiFi. Może to skutkować obniżoną prędkością internetu.

- Gdy tylko to zauważyliśmy, powiadomiliśmy producenta routerów, a ten już pracuje nad rozwiązaniem. Jesteśmy w stałym kontakcie z producentem i jak tylko otrzymamy od niego dokładniejsze informacje natychmiast się nimi podzielimy - informuje Michał Fura. Zapewnia jednocześnie, że łącze UPC jest stabilne i pozbawione wad technicznych.

Sieć UPC Polska na koniec marca br. miała 1,43 mln abonentów, a 933,5 tys. z nich korzystało z usługi internetowej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: UPC ogranicza prędkość sieci WiFi bez wiedzy klientów? Operator zaprzecza

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan Kokos
Tych jednostkowych przypadków tylko w moim bloku jest przynajmniej 10, łącznie ze mną. Zamiast 60mb jest 2,5 w porywach do 3 mb/s. Ostatnio konsultant ostatnio zdradził że mają min. kilka tysięcy zgłoszeń dziennie tego problemu, bo ludzie zaczęli zauważać że się ich robi w bambuko i jawnie okrada.

Routery Technicolor które rozdaje UPC nie współpracują z najpopularniejszymi kartami, jakie instalowane są w laptopach i części PC. Problem pojawił się w połowie maja, od trzech tygodni mamią wkurzonych Klientów że już lada dzień rozwiążą problem.
Abonamentu obniżyć nie chcą, wykręcając się że ich (niedziałające) wi-fi jest gratis, to nie należy się za jego brak zwot pieniędzy. Łajzy i tyle.
0 0
odpowiedź
User
zgon
masakra u mnie to samo od wczoraj.
Kraków
0 0
odpowiedź
User
Mcmc82
U mnie na Bielanach w Warszawie tez nie da sie nic robić, jakaś masakra
0 0
odpowiedź