SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W styczniu wyhamował spadek w reklamie prasowej, mocno w górę reklama radiowa i kinowa

Wydatki na reklamy w mediach pozainternetowych w styczniu br. zwiększyły się rok do roku o ponad 9 proc. Największy wzrost przychodów zanotowało radio, natomiast spadki w prasie codziennej mocno wyhamowały.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

O 9,1 proc. wzrosły w styczniu br. wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych w porównaniu ze styczniem 2014 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). W sumie wyniosły one 1,828 mld zł, o 152,1 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Największe wpływy z reklam jak zwykle miała telewizja. Marketerzy wydali w niej 915,9 mln zł - 2,8 proc. więcej niż rok temu. Radio zarobiło na reklamach 376,3 mln zł, o 25,6 proc. więcej niż przed rokiem. Tym samym było kanałem komunikacji, który zanotował największy wzrost przychodów reklamowych - o 76,7 mln zł.

Przychody reklamowe magazynów w styczniu br. wzrosły o 17 proc., do 202,7 mln zł. O 16,7 proc. zwiększyły się natomiast wpływy reklamowe kin - do 141,1 mln zł. Marketerzy na reklamę indoorową przeznaczyli w styczniu br. nieco ponad 3 mln zł, czyli o 83,6 proc. więcej niż rok temu.

Spadły natomiast wydatki na reklamę zewnętrzną - o 0,3 proc., do 91,5 mln zł. Mniej niż rok temu zarobiły też dzienniki. Ich wpływy reklamowe wyniosły w styczniu br. 97,2 mln zł, o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Warto jednak zauważyć, że spadek wpływów reklamowych gazet mocno wyhamował w porównaniu do całego 2014 roku, kiedy wyniósł 4,7 proc. (zobacz szczegóły).

Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2014

I 2015

zmiana proc.

Telewizja

890 721 552 zł

915 928 522 zł

2,8

Radio

299 511 119 zł

376 259 446 zł

25,6

Gazety

97 662 234 zł

97 153 016 zł

-0,5

Magazyny

173 300 462 zł

202 719 878 zł

17

Outdoor

91 840 285 zł

91 515 592 zł

-0,3

Kina

120 899 403 zł

141 083 944 zł

16,7

Indoor

1 645 760 zł

3 026 550 zł

83,6

Razem

1 675 580 815 zł

1 827 686 948 zł

9,1

Dołącz do dyskusji: W styczniu wyhamował spadek w reklamie prasowej, mocno w górę reklama radiowa i kinowa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl