Wolniejszy wzrost wydatków na reklamę online
Rynek internetowej reklamy będzie się rozrastał, ale w następnych kilku latach wzrost będzie wolniejszy niż obecnie.
W przyszłym roku wydatki na reklamę online w USA zwiększą się o 29 procent - informuje The New York Times, powołując się na prognozę firmy eMarketer. Jednak w 2011 roku wydanych zostanie tutaj 42 miliardy dolarów, co w porównaniu z rokiem 2010 będzie oznaczało wzrost już tylko o 12 procent.
Według eMarketera, w ciągu najbliższych trzech lat nieco szybciej od całego rynku będzie rozwijać się segment reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Tymczasem pomimo coraz większej popularności i całego medialnego szumu wokół serwisów społecznościowych, wydatki na reklamę na tego typu stronach będą w 2011 roku stanowić zaledwie 6 procent całego rynku internetowej reklamy.
Z kolei gdy weźmiemy pod uwagę cały amerykański rynek reklamowy, udział reklamy online zdaniem eMarketera zwiększy się tutaj w latach 2008 - 2011 z 9,3 do 13,3 procenta.
źródło: NYT
Dołącz do dyskusji: Wolniejszy wzrost wydatków na reklamę online