“Wprost” wyprzedził “Newsweeka”, “Gazeta Polska” mocno do góry
Największy wzrost sprzedaży w segmencie tygodników opinii w listopadzie ub.r. zanotowała “Gazeta Polska”, sporo zyskał też “Wprost”. Liderem sprzedaży był “Gość Niedzielny”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) w listopadzie 2010 roku wyniosło 144 693 egz. i było wyższe o 5,2 proc. niż rok wcześniej, co dało temu tytułowi awans z miejsca drugiego na pierwsze - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Gościem" uplasowała się “Polityka” (“Polityka Spółdzielnia Pracy), zajmująca pozycję lidera rok wcześniej. W listopadzie ub.r. rozeszła się ona w nakładzie wynoszącym 140 828 egz., czyli o 2,1 proc. wyższym niż rok wcześniej.
Na trzecią pozycję z czwartej awansował “Wprost” (AWR “Wprost”). Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wzrosło względem listopada 2009 roku aż o 56,2 proc. i wyniosło w przedostatnim miesiącu ub.r. 130 496 egz.
Czwarty lokatę po spadku z podium zajął tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który co prawda też odnotował wzrost, ale wynoszący tylko 5 proc. Jego wynik w listopadzie 2010 roku to 113 195 egz.
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której rozpowszechnianie płatne poszło do góry aż o 173,3 proc. i wyniosło 69 338 egz.
Pozostałe tytuły z segmentu zanotowały spadki, a najwięcej stracił zajmujący ostatnie miejsce “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego wynik w listopadzie ub.r. zmniejszył się o 7,7 proc. do 20 385 egz.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |||
ZKDP | 2010 | 2009 | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Gość Niedzielny | 203 390 | 144 693 | 195 605 | 137 232 |
Polityka | 195 491 | 140 828 | 198 713 | 137 938 |
Wprost | 185 662 | 130 496 | 167 800 | 83 544 |
Newsweek Polska | 199 212 | 113 195 | 178 849 | 107 774 |
Gazeta Polska | 132 017 | 69 338 | 58 138 | 25 375 |
Przekrój | 85 000 | 44 695 | 84 972 | 47 133 |
Przewodnik Katolicki | 40 014 | 27 196 | 32 086 | 28 185 |
Przegląd | 60 620 | 20 435 | 68 100 | 21 545 |
Tygodnik Powszechny | 38 572 | 20 385 | 38 593 | 22 091 |
Porównując dane z listopada ub.r. do danych z października ub.r. widać, że większość tygodników zanotowało wzrosty, a najwięcej zyskał “Wprost” (10,7 proc.). Natomiast najbardziej zmalała – o 10,6 proc. - sprzedaż “Newsweeka”.
Wirtualnemedia.pl | 2010 | |||
ZKDP | listopad | październik | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Gość Niedzielny | 203 390 | 144 693 | 200 494 | 143 359 |
Newsweek Polska | 199 212 | 113 195 | 206 481 | 126 580 |
Polityka | 195 491 | 140 828 | 190 866 | 139 727 |
Wprost | 185 662 | 130 496 | 178 777 | 117 922 |
Gazeta Polska | 132 017 | 69 338 | 116 859 | 64 298 |
Przekrój | 85 000 | 44 695 | 85 000 | 46 827 |
Przegląd | 60 620 | 20 435 | 63 100 | 21 546 |
Przewodnik Katolicki | 40 014 | 27 196 | 40 012 | 27 064 |
Tygodnik Powszechny | 38 572 | 20 385 | 40 477 | 21 345 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w listopadzie 2010 r. zanotowała wzrost o 7,6 proc. i rozeszła się w nakładzie 360 774 egz.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |||
ZKDP | 2010 | 2009 | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 529 935 | 360 774 | 492 712 | 335 212 |
Forum | 31 033 | 16 765 | 31 942 | 18 293 |
Wirtualnemedia.pl | 2010 | |||
ZKDP | listopad | październik | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 529 935 | 360 774 | 541 809 | 370 282 |
Forum | 31 033 | 16 765 | 29 934 | 16 638 |
Dołącz do dyskusji: “Wprost” wyprzedził “Newsweeka”, “Gazeta Polska” mocno do góry